Controller till Omsorgskontoret

Controller till Omsorgskontoret

Arbetsbeskrivning

Controller till Omsorgskontoret


Som controller arbetar du på Omsorgskontorets stab inom enheten ekonomi, IT och välfärdsteknik. Enhetens 18 medarbetare arbetar för att stödja verksamheterna att hantera dagens och framtidens utmaningar. Enheten är en del av Omsorgskontorets stab som ger stöd till chefer och medarbetare inom äldreomsorgsnämndens och omsorgsnämndens samtliga verksamheter.




Dina arbetsuppgifter



Som controller för Omsorgskontoret arbetar du tillsammans med dina kollegor för att stödja verksamhetschefer med att ständigt förbättra vår ekonomistyrning, resultatuppföljning samt förbättra och utveckla analyser av olika verksamheter. Du kommer även genomföra och delta i utredningsarbete liksom viss ärendeberedning.


I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Förse enhetschefer, ekonomichef och verksamhetscontroller med nödvändig ekonomisk information för styrning och uppföljning

- Stödja utveckling av budget- och uppföljningssystem.

- Ekonomiska utredningar och analyser av verksamheten.

- Bearbeta riktlinjer för hur enhetsbudgeterna ska utformas och tillsammans med verksamhets-controller lägga upp tidsplaner och göra en totalbudget utifrån delbudgetar.

- Säkerställande av rättvisande resultat månadsvis.




Vem är du?



Krav:

- Du har examen med ekonomisk inriktning från universitet eller högskola. 

- Du har ett strategiskt förhållningssätt, en god analytisk förmåga, kan se samband och konsekvenser samt driva och utveckla rutiner och processer.

- Rollen ställer krav på din förmåga till helhetssyn.

- Du har även en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.




Meriterande:

- Du har erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning samt budget- och uppföljningsprocessen, gärna från politiskt styrd organisation.

- Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso/ERP


Personliga egenskaper:

- Du ska ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad och ha en god pedagogisk förmåga.



Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.




Vi erbjuder dig


Ett utvecklande uppdrag i en dynamisk organisation.


Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.



Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:

https://www.sodertalje.se/formaner



Vi sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer. Arbetsplatserna ligger i öppet kontorslandskap med möjlighet för både enskilt och grupparbete.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.





Välkommen till oss!



Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.



Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2023
  • Ansök senast: 18 december 2023

Liknande jobb


28 november 2023