Controller till Stockholm Stad

Controller till Stockholm Stad

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr! Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Tycker du att det är viktigt att ditt arbete gör skillnad? Här bidrar du till samhällsnyttan i en spännande controllerroll nära verksamheten. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Enheten består av tio personer som ansvarar för redovisning, bokslut, ekonomistyrning samt samordnar förvaltningens budget- och uppföljningsärenden. Verksamhetsområdena är inom förskola, äldreomsorg, socialtjänst samt stadsutveckling och medborgarservice.

Som controller har du ett brett och omväxlande uppdrag. Dina arbetsuppgifter består till stor del av ekonomistyrning, analyser och utredningsuppdrag. I arbetet ingår att planera, driva och analysera budget och ekonomiska utfall. Tillsammans med ekonomichefen medverkar du i förvaltningens övergripande budgetarbete.

I rollen som controller ingår framtagande av månads- och tertialrapporter, årsbokslut, verksamhetsberättelse, prognoser och budgetarbete. Du arbetar också med att ta fram olika typer av kalkyler och beslutsunderlag. Du stödjer verksamhetens chefer i att se sambanden mellan verksamhet, personal och ekonomi. I din roll ingår att förklara dessa samband tydligt och förståeligt, så ekonomin blir ett verktyg för chefen att driva verksamheten på bästa sätt.

Du erbjuds
- En varierande roll och möjlighet att bidra till morgondagens Stockholm!
- En dedikerad konsultchef som fungerar som coach och karriärstöd

VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller annan likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom det ekonomiska området, och även erfarenhet som controller
- Har goda IT-kunskaper, särskilt i Excel och Officepaketet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete som ekonom/controller inom Stockholm stad eller en politisk styrd organisation, helst inom kommunal verksamhet
- Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso och Hypergene

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För att lyckas i rollen söker vi dig som trivs att arbeta både verksamhetsnära och strategiskt. Du är nyfiken, orädd och självgående med stark ansvarskänsla och genomförandeförmåga. Vi värdesätter att du är en prestigelös och kommunikativ lagspelare som levererar med hög kvalitet. Du har ett coachande och inkluderande sätt med förmåga att pedagogiskt kunna förklara för olika målgrupper.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2024
  • Ansök senast: 4 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 april 2024