Controller till WessmanBarken

Arbetsbeskrivning

WessmanBarken Vatten och Återvinning AB (WBAB) är ett nybildat bolag för drift av vatten,avlopp och återvinning i Smedjebacken och Ludvika kommun.

Nu söker vi en Controller som med stort engagemang och driv vill vara med på resan att organisera, utveckla och bygga upp ekonomifunktionen inom WessmanBarken.

Hur ser din arbetsdag ut?

Som controller kommer du att ansvara för den ekonomiska rapporteringen. Du blir också stöd och ett bollplank till driftscheferna samt medarbetarna. Det innebär att du kommer att ha både en strategisk och operativ roll där du även utvecklar och stödjer gällande rapportering, uppföljning och analys. Lite mer konkret innebär arbetet:

• Ansvar för ekonomistyrning och kostnadsuppföljning av verksamheten
• Ansvar för månadsavslutning och rapportering
• Ansvar för prognos- och budgetarbete samt deklarationer
• Medverka i olika interna projekt
• Ansvar för kontakterna gentemot ägarnas ekonomienheter och banken
• Vara med och bygga processer och utveckla nyckeltal
• Bistå VD med bl.a. strategiplaner
• Ingå i WBAB:s ledningsgrupp
• Ta fram underlag för att beräkna taxor
• Uppföljning och redovisning av investeringsprojekt

Vem trivs här?

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av självständigt controllerarbete i medelstort eller större företag. Erfarenhet ifrån kommunal verksamhet är meriterande. Du har goda kunskaper i Excel och har vana från större affärssystem, gärna Aditro. Vi fäster stor vikt vid personligheten och söker dig som med stor nyfikenhet, noggrannhet och stark drivkraft tar dig an ditt arbete. Du är prestigelös, har lätt för att samarbeta och har en förmåga att kombinera operativa dagliga uppgifter med att kunna se strategiskt långsiktigt. Du uppskattar att föra en rak och ärlig dialog med dina kollegor och besitter en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.

Placeringsort för denna tjänst är Smedjebacken.

Eftersom WBAB är en ny organisation är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i förändring.

Är du intresserad?

Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast, dock senast 1 maj 2016. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person.

Denna rekrytering genomförs i samarbete med Adecco. Adecco är världens största HR-partner med tjänster inom rekrytering, bemanning, omställning och utveckling. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se.

För mer information om tjänsten, kontakta Rekryteringskonsult Linda Lundstedt på telefon 021-470 29 05.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024

24 april 2024