Controller/ekonom

Controller/ekonom

Arbetsbeskrivning

I ett växande Skellefteå handlar varje arbetsdag hos oss om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar lokalt. Det är inte alltid så enkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu en controller/ekonom för tillsvidareanställning och en för visstidsanställning.

Ekonomisupport är en avdelning inom förvaltningen Support och lokaler, kommunens interna servicecenter. Här jobbar vi alla för att ge största möjliga kommunnytta. I avdelningen finns enheten verksamhetsekonomi, som ansvarar för att ge stöd inom Support och lokaler men också till andra delar inom kommunorganisationen samt Ekonomicenter som har i uppdrag att samordna Skellefteå kommuns ekonomiprocesser för att kvalitetssäkra och effektivisera.

ARBETSUPPGIFTER
Jobbet som controller/ekonom inom verksamhetsekonomi innebär främst att vara ett stöd till Fastighetsavdelningen. I deras uppdrag att förse kommunens förvaltningar med ändamålsenliga lokaler blir du en viktig del i hyres- och avtalsprocessen när det gäller debitering och administrering av avtal. Du kommer även att arbeta med avstämningar, analyser och utredningar inom ekonomiområdet.

Inom ekonomicenter blir din roll som vikarie att stödja våra tre grupper som i huvudsak arbetar med de stora transaktionstunga processerna, såsom leverantörs- och kundreskontra samt löpande redovisning och bokslut åt förvaltningar/stiftelser/kommunala bolag. Det kan även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom Ekonomicenter.

Inom båda enheterna arbetar vi för att ge hög service med snabba leveranser och bra lösningar som effektiviserar arbetet för våra interna kunder. Det innebär många kundkontakter och att du, tillsammans med dina kollegor, kommer att jobba för att utveckla våra processer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller att du har införskaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Du bör ha vana av arbete med bokföring och vi ser gärna att du har arbetat med kvalificerad redovisning.

Du trivs med att ha kundkontakt, är bra på att samarbeta och ta reda på vad kunden behöver ha stöd med. Som person är du trygg, har självinsikt och kan anpassa beteendet till situationen. Du är strukturerad, kan hålla tidsplaner och har förmåga att prioritera. Du uppmärksammar, agerar och löser problem på ett smidigt sätt.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


8 maj 2024

Ekonom sökes till Socialtjänsten på Laholms kommun

Ekonom sökes till Socialtjänsten på Laholms kommun

8 maj 2024