Controller/Kontorschef för Hemtjänst

Controller/Kontorschef för Hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Casa Berget söker en Controller/Kontorschef för sin Hemtjänstverksamhet i Borås
Om tjänsten
Casa Berget Ekonomisk förening söker en ny medarbetare som Controller/Kontorschef med placering i Borås. I nuläget befinner sig vår hemtjänst i Borås i en expansionsfas vilket kräver en kontorschef med pondus, struktur och adekvat kompetens. Vårt viktigaste mål är att våra äldre ska få den hjälpen de är berättigade till samt att de ska kunna bo kvar i sina ordinära boenden så länge som möjligt. På så vis låter vi oss vara en betydelsefull del av samhället och en viktig del i våra kunders vardag.


Arbetsplatsuppgifter
Som Controller/Kontorschef är ditt uppdrag att se till att verksamheten flyter på och fungerar. Du samordnar processerna mellan samordnare och vårdpersonal och säkerställer att vården utförs under gällande lagar, regler och riktlinjer.
Tjänsten skulle kunna beskrivas vara uppbyggd på 3 olika beståndsdelar men som samtidigt går in i varandra. En del är verksamhet/planering & ekonomi, en annan del utgör personal & samordnaransvar samt den tredje kontorschef.
Verksamhets/Planering & Ekonomi
Du står för verksamhetsplaneringen i verksamheten och tillsammans med dina enhetschefer följer du upp planeringen genom prognoser och själv-upparbetat underlag. Nämnda för att kontrollera planeringen som sedan förväntas presenteras till enhetschef. I planeringen ingår ett budgettänk som ska rådgivas till chef. Du kommer även att bidra till att förbättra verksamhetens planering och uppföljning i fråga om rekryterings- och utbildningsverksamhet. Du analyserar även konsekvenser av interna och externa system som verksamheten behöver anpassa sig till. Dessutom kommer du att stödja huvudkontorets chefer i att hitta effektiviseringsmöjligheter och sköta verksamheten åt den riktning som chef presenterat. Det är viktigt att du som kontorschef tillämpar de olika interna system som verksamheten kräver.
Personal & Samordnaransvar
Vårdbranschen befinner sig i en av sina tuffaste perioder någonsin vilket medför stor utmaning för alla men inte minst för ansvarande chef och administration. Genom att skapa goda men professionella relationer till vårdpersonal kan du motivera personal att komma till jobbet och utföra sitt arbete. Förutom att ta ansvar i att personal utför sina arbeten på plats, följer du upp och åtgärdar där du finner brister. Du bemöter frågor från personal och lägger planering och schema för vilka dagar personal arbetar.
Vidare anställer du och introducerar ny personal till verksamheten och delegerar ut uppgifter till samordnare för att hjälpas åt inför en nyuppstart. Du kan själv söka ny personal till verksamheten men annars presenteras du kandidater där chef litar på ditt omdöme i fråga om ev anställning.
Kontorschef
Utöver din roll som controller för verksamheten är du även kontorschef. Inom hemtjänsten kan bilar gå sönder, telefoner ladda ur och personal kan ställer in i sista sekund. Därför behöver du vara snabbt agerande och delegera ut uppgifter och ta hjälp av personal för att säkerställa att vi utför vår primära uppgift; vårdarbetet. Samtidigt som du innehar personalansvar över är du deras kontorschef vilket innebär att du bestämmer i skarpa lägen och att personal kommer att ty sig till dig och förlita sig på din kompetens och information.


Kvalifikationer:
För att trivas som Controller och Kontorschef hos oss behöver du ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter, vara analytisk och strukturera ditt angreppssätt samt driva dina egna processer vidare. Du tar egna initiativ, startar igång aktiviteter eller system som förbättrar verksamheten och som uppnår resultat. Din kommunikativa förmåga är god och du är tydlig och kan anpassa ditt budskap efter olika personer i verksamheten. Du ska kunna tala med alla och med talets förmåga styra konversationer med personal åt det håll som håller verksamheten positiv. Du ska förstå din roll och din potentiella påverkan på verksamheten och trivas i ansvaret samt drivas av den påverkan du kan ha på individ-, grupp- och verksamhetsnivå. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi vill därför att du har:
- Akademisk utbildning som innefattar personal, ledarskap, pedagogik, administration, juridik, socionom, sjukvård eller ekonomi.
- Erfarenhet av personalansvar och ledarskap
- Goda dator samt telefonkunskaper
- Innehar B körkort


Anställning
Provanställning i 6 månader som sedan ämnar att utmynna i en heltids tillsvidareanställning.
Tillträde from 2022-03-01 eller enligt överenskommelse.


Ansökan
Bifoga CV och personligt brev.

Kontakt:
Isabell Lörinczy, Enhetschef tfn: 076-166 14 55;
Erika Lörinczy, VD tfn: 0766272862
men ansökan skickas till:
Marco@casasverige.com
MÄRK DIN ANSÖKAN MED "KONTORSCHEF."

Lön
Fast månadslön.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Casa Berget Ek.f Mölndal
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Postadress

Södra Holtermansgatan 2
Mölndal, 43131

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023