COO-assistent till trevligt företag i centrala Göteborg

COO-assistent till trevligt företag i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Till vår internationella kund söker vi nu en entusiastisk och professionell COO-assistent vars huvudsakliga uppdrag kommer vara att ge service och support på hög nivå till bolagets COO. Det här är en ny roll inom bolaget, vilket ger dig med rätt mindset goda förutsättningar att forma rollen. Du kommer att sitta i ljusa, härliga lokaler tillsammans med engagerade och drivna kollegor centralt i Göteborg. Har du erfarenhet från en liknande roll och brinner för att ge god service och administrativ support till företagsledare? Trivs du i en dynamisk och föränderlig organisation? Då kan det här vara en utmärkt nästa utmaning för dig!Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag med start omgående.Arbetsbeskrivning
I den varierande och meriterande rollen som COO-assistent hos vår internationella kund kommer du att arbeta med att ge service och administrativ support till bolagets COO. Det här är en ny roll inom organisationen, vilket ger dig goda möjligheter att vara med och forma och utveckla rollen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

• Hantera information och skapa presentationer
• Hantera kalendrar och utifrån dem planera och organisera interna och externa evenemang, möten, workshops mm.
• Arrangera resor
• Support med hjälp av administrativa verktyg
• Bidra till att stärka relationer mellan team och avdelningar internt
• Hantera känslig information med professionalism och konfidentialitet
• Andra administrativa uppgifter som du delges av din chef
• I din roll kommer du att ha breda kontaktytor både internt och externt, huvudsakligen på svenska och engelska.

Vem söker vi?
Till den här utvecklande och spännande rollen som COO-assistent söker vi dig som har erfarenhet från en liknande roll. Vi ser att du har minst 5-7 års erfarenhet av arbete inom administration och service, samt minst 3 års erfarenhet av arbete med att assistera företagsledare.

Vidare ser vi att du som söker har:

• Erfarenhet av arbete i en internationell organisation
• Utmärkt förmåga att tala och skriva på engelska. Det är meriterande att kunna kommunicera på svenska, norska eller tyska, men det är inget krav.
• Mycket god kunskap i Office-paketet inkl. Word, Excel, PowerPoint och Outlook
• Erfarenhet av arbete i MS Dynamics och Microsoft Teams är meriterande

Som person tror vi att du som söker har en mycket god förmåga att organisera både på detalj- och en mer övergripande nivå. Du är självgående, lösningsorienterad och arbetar proaktivt för att kunna ge bästa möjliga service till COO. Du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter och du presterar även i pressade situationer. Vidare är du skicklig på att kommunicera, nätverka och skapa förtroliga relationer. Du är serviceorienterad ut i fingerspetsarna och är trygg i dig själv och i din kompetens. För att trivas i rollen ser vi att du trivs bäst i en dynamisk och föränderlig miljö, där ingen dag är den andra lik.

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett roligt, variationsrikt och stimulerande arbete i rollen som COO-assistent hos vår kund. Du kommer att sitta i fina, moderna lokaler centralt i Göteborg och arbeta nära drivna och engagerade kollegor. Du kommer att träda in i en roll som är ny i organisationen, vilket ger dig möjligheten att vara med och forma rollen. Det här är ett långsiktigt uppdrag där nu initialt går in som konsult. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Julia Järvholm, julia.jarvholm@jurek.se. Ansök på www.jurek.se

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 21 mars 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024