CRM Communication Specialist till Trygg-Hansa

Arbetsbeskrivning

CRM Communication Specialist

Till CRM på Marknadsavdelningen söker vi nu en CRM Communication Specialist som ansvarar för att hantera, lägga in, formatera och testa innehåll (content) i de kampanjer som görs i Trygg-Hansas system för marketing automation, Adobe Campaign Classic

Du kommer att ingå i ett av de agila CRM teamen. Varje team består av de resurser och kompetenser som behövs för att kunna skapa kommunikationsdialoger från ”ax till limpa” och som arbetar enligt agil metodik med scrum.

Ansvarsområde/Arbetsuppgifter
I rollen som Communication Specialist tar du det innehåll som marknadsavdelningen eller vår byrå tagit fram och anpassar detta för epost och sms-utskick i vårt system för marketing automation. Du ser till att text och bild harmonierar i de mallar som finns och gör test mot olika mobila enheter, epostklienter och browsers så att innehållet fungerar som tänkt. Efter att kampanjen startats monitorerar du open/clickrate och ger input på optimeringar avseende innehåll, samt sätter upp A/B-test baserat på datainsikter.

Du förväntas även bli superuser i din del av Marketing Automation systemet, vilket innebär att du kommer att utbilda och stötta andra resurser på avdelningen och i ditt team med kunskap om systemets förmågor.

I ditt ansvar ingår att:


• Utveckla och anpassa mallar för epost
• Anpassa och implementera innehåll i kampanjer för epost- och sms
• Testa alla utskick utifrån design och länkar
• Följa upp statistik för open/clickrates
• Föreslå optimeringsåtgärder för content baserat på datainsikter
• Samverka med övriga agila team inom Trygg-Hansa inom ditt specialistområde
• Agera superuser

Din profil

För att lyckas i rollen måste du vara förändrings- och resultatorienterad, ha en hög förståelse för hur vi kan möta våra kunder i olika kanaler och du stimuleras av att förbättra kundupplevelsen genom löpande optimering.

Vi tror att du arbetat minst 3-5 år på marknadsavdelning eller byrå, där du ansvarat för publicering av information via CMS på webben och/eller för epost. Du har ett stort tekniskt intresse och gillar att lära dig nya system, program och processer. Goda kunskaper i Photoshop och html är ett krav och vi tror att du har ett bra öga för grafisk form och text.
Vi ser gärna att du arbetat med content i relation till marketing automation eller motsvarande system för email-utskick. Om du dessutom har erfarenhet från A/B-testning och optimering ses det som ett extra plus. Du tilltalas av att agera superuser som hjälper och stöttar andra i din närhet avseende system- och innehållsfrågor.

Du ska vara en ambassadör för Trygg-Hansa enheten CRM och du representerar alltid Trygg-Hansa och enheten på bästa sätt, både internt och externt. Vidare är du en aktiv och drivande person som själv tar ett stort ansvar för att lösa dina arbetsuppgifter så bra som möjligt, samtidigt som du i varje läge är beredd att verka för att gruppens gemensamma mål ska uppfyllas.

Nästa steg:

I denna rekrytering samarbetar vi med 10TON Rekrytering. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hans Wahlgren på 10TON Rekrytering på hans@tioton.com. Vi har ingen sista ansökningsdag och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 10TON Rekrytering Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 juli 2019

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 2 11434 Stockholm
None

Postadress

Birger Jarlsg. 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


PR-specialist

4 oktober 2023

8 september 2023

21 augusti 2023