CRM-koordinator - Operations

Arbetsbeskrivning




Referens:



Clas Ohlson AB i Insjön söker nu en CRM-koordinator - Operations.

Vill du vara med på vår resa?

Clas Ohlson är ett starkt växande företag, med målet att bli Europas ledande detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem genom att erbjuda en service utöver det vanliga samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid.
Vi värderar handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft. Hos oss finns goda möjligheter till utveckling och karriär. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Idag är vi 4000 anställda som hjälps åt med över 175 butiker i fyra olika länder.

Antar du utmaningen?

Som CRM-koordinator på Clas Ohlson kommer du att arbeta med utveckling och optimering av vårt CRM program, Club Clas lojalitetsprogram, analys av kundbeteende och relationsmarknadsaktiviteter. Du kommer att sköta registervård och skapa kampanjaktiviteter i vårt CRM-system, Neolane. I rollen ingår även att följa upp statistik från Club Clas kampanjer och genomföra analyser och ROI mätningar av relevant data.

Vad söker vi?

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom marknadsföring samt minst 2 års arbetslivserfarenhet från CRM-system och erfarenhet av kundanalyser. För att lyckas i denna tjänst krävs det att du har god kompetens inom digital marknadsföring och Office programmen, främst i Excel. Du är en god kommunikatör med erfarenhet från att kommunicera data på ett enkelt och effektivt sätt. Engelska och svenska används dagligen, därför är det viktigt att du kan kommunicera flytande på dessa språk, både i tal och i skrift.
Vi vill att du är en driven person med hög arbetskapacitet som får saker att hända.

Rekryteringsinformation

Som CRM-koordinator kommer du att rapportera till Johan Swärdh, som är Sr. CRM Koordinator. Vid frågor angående rollen går det bra att kontakta honom via mail Johan.Swardh@clasohlson.se eller telefon 076-724 83 53, det går även bra att kontakta Marie Jones-Pierre, CRM chef via mail marie.jonespierre@clasohlson.se eller telefon 076-721 55 14.

Rekryteringen startar omgående och sker löpande. Vi vill därför att du registrerar din ansökan, med CV och personligt brev snarast, dock senast 16 september 2013.

Är du redo för en spännande och rolig utmaning? Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB Insjön
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 september 2013

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


PR-specialist

4 oktober 2023

8 september 2023

21 augusti 2023