CRM Manager Sweden & Denmark till The Body Shop

Arbetsbeskrivning

The Body Shop är en av Sveriges ledande butikskedjor inom skönhet. Ett etiskt varumärke som tar ställning mot orättvisor och verkar för rättvis handel, för mänskliga rättigheter och för att skydda planeten. Genom produkter som är inspirerade av naturen och fyllda av de bästa tänkbara ingredienserna erbjuder The Body Shop innovativ och effektiv skönhetsvård. I oktober 2015 fick The Body Shop Sverige den prestigefyllda utmärkelsen som Sveriges bästa företag utifrån Hållbarhetsbarometern 2015, vilket innebär att The Body Shop är det företag i Sverige som uppfattas som allra bäst på hållbarhet.

ROLLEN SOM CRM MANAGER:
Rollen som CRM Manager innebär det övergripande och totala ansvaret för våra kundklubbar i Sverige och Danmark, innefattande bl.a. budget, uppföljning, initiativ för aktiv medlemsrekrytering, planering och genomförande av kundklubbsdagar, systemhantering, systemuppgradering samt medlemsutskick och segmentering. Du ingår i avdelningen Marketing & corporate responsibility och har stöttning av en CRM intern. Du har regelbunden närvaro i butik.

VI SÖKER DIG SOM:
Är van att arbeta mycket systematiskt och strukturerat samtidigt som du har en kreativ och säljande kommunikation då du är ansvarig för att driva ökning av medlemsstocken samt transaktioner gjorda av medlemmar med bl.a. medlemsmail och sms. Du är van att arbeta självständigt och van att fatta egna beslut på en hög nivå. Du är analytisk, kan agera snabbt på det analysen visar samt ständigt tänka proaktivt och lösningsfokuserat.

Du är målmedveten, stresstålig och kan lätt och naturligt arbeta i projekt eller uppgifter över avdelningsgränserna.

Du har idag någon form av erfarenhet av att arbeta med kundklubbsutveckling samt har relevant utbildning för rollen (t.ex. marknadsekonom el. dylikt)

Du skall kunna kommunicera på svenska och danska samt behärska engelska i både tal och skrift. Har du någon erfarenhet av CRM system (t.ex. Sibel, Responsys som vi arbetar i idag) är detta en fördel.

ANSTÄLLNINGSFORM: Vikariat under perioden mars 2017 – juni 2018. Möjlighet till förlängning finns.
OMFATTNING: Heltid. 40h/vecka
TILLTRÄDE: Mars 2017 efter överenskommelse

PLACERING: Stockholm. Det förekommer regelbundna resor till kontoret i Köpenhamn.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

I samband med denna rekrytering samarbetar The Body Shop med Retail Recruitment, ansvarig rekryterare Annie Fridén, 0706 - 17 05 90 annie.friden@retailrecruitment.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703-374405
Retail Talent Manager Mikael Blom
0733 - 62 13 71
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703 - 37 44 05
Retail Talent Manager Mikael Blom
0733 - 62 13 71
Retail Talent Manager Ulrika Mikkelsen
0767 - 77 41 38
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703 - 37 44 05
Retail Talent Coordinator Annie Fridén
0704 - 170590
VD Mikael Blom
0733621371
Retail Talent Coordinator Annie Fridèn
0706 - 17 05 90
Retail Talent Coordinator malin karlsson
031 - 714 08 00

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 21
None

Postadress

Drottninggatan 21
Göteborg, 41114

Liknande jobb


PR-specialist

4 oktober 2023

8 september 2023

21 augusti 2023