CRM Manager – XXL Group

Arbetsbeskrivning

XXL


XXL is a leading sports retailer with stores and e-commerce in Norway, Sweden, Finland and Denmark. It is the fastest growing among the major sports retailers in the Nordic. XXL pursues a broad customer appeal, offering a “one-stop- shop” experience with a wide range of products for sports, hunting, skiing, biking and other outdoor activities. XXL’s concept is to have the largest stores with the lowest prices and the widest assortment of products, focusing on branded goods.

Vision & Values



XXL has a strong, performance-based culture throughout the organisation. The core values and objective of the culture revolve around customer satisfaction and cost consciousness and thereby maximisation of the group’s profitability. Skilled and motivated employees are crucial to maximising customer satisfaction.

Vision

XXL shall be paradise for people interested in sports, outdoors and wildlife.

Values

Our success and culture has been built on the following beliefs:

• Result oriented
• Enthusiasm
• Hard working
• Quality
• Punctuality
• Modesty
• Fairness
• Openness
• Helpfulness



CRM Manager - XXL Group

CRM Manager ansvarar för att utveckla och driva igenom effektiva CRM strategier och processer för XXL Group. Genom ett nära samarbete med samtliga avdelningar kommer CRM manager arbeta för att förbättra kundlojalitet och kundupplevelse och därigenom bidra till ökad försäljning.

 

Övergripande kommersiella strategier utvecklas i samarbete med XXL Group Marketing Director.

 

Du kommer att rapportera till XXL's Head of Omni Channel Development.

 

"CRM Manager - XXL Group" har följande huvudsakliga ansvarsområden:

 

• Planera och leverera CRM strategier för ökad kundlojalitet och kundupplevelse
• Arbeta i nära samarbete med alla avdelningar för att säkerställa att CRM initiativ fungerar effektivt utmed hela organisationen
• Utarbeta strategier för fortsatt tillväxt av XXL's kunddatabas
• Analysera och optimera kundvärdegrunder för att maximera lönsamhet
• Ansvarig för analys och segmentering av kunddatabasen för att optimera riktade marknadsföringsaktiviteter
• Vidare analys av XXLs operationella databaser för att identifiera affärsmöjligheter utmed hela värdekedjan och därigenom främja kundupplevelsen
• Stödja marknadsavdelningen i att identifiera de mest kostnadseffektiva medier för kommunikation
• Utveckla teststrategier för samtliga av XXLs CRM initiativ för att säkerställa fortsatt värdeökning av företaget och dess produkter
• Utveckla riktlinjer och bistå med analytiskt underlag för marknadsautomation


 

Din profil

• Relevant examen och / eller arbetserfarenhet av liknande arbete under minst 3 år
• Dokumenterad CRM-erfarenhet och datadrivet tankesätt
• Strategisk personlighet med god förståelse för hela CRM värdekedjan
• Analytiskt, innovativt och affärsinriktat tänkesätt med en stark förmåga till att förverkliga koncept utmed hela XXLs värdekedja
• Stora kommunikativa färdigheter och förmåga att förenkla och främja genomförandet av CRM-strategier
• Stor kommersiell förståelse med en förmåga att härleda affärsmöjligheter utifrån CRM analys
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Position

The CRM Manager is responsible for developing and maintaining effective customer relationship management strategies and processes for XXL Group. Through close cooperation with all departments, the CRM manager will work to improve customer retention, customer experience and loyalty and thereby contribute to overall XXL group sales.

The overall commercial strategies are made in cooperation with Group Marketing Director.

The position will report to XXL`s Head of Omni-Channel development

 
Key Responsibilities

“CRM Manager – XXL Group” undertakes the following key responsibilities:

 

• Plan and deliver CRM strategies for XXL group to encourage customer retention and loyalty
• Work close with all departments to ensure CRM initiatives are working effectively, from an Omni channel perspective
• Develop strategies for continues growth of XXL´s customer database
• Analyze and optimize customer life time values to maximize profitability
• Perform continues data analysis and segmentation of the customer database to optimize targeted marketing activities
• Further utilization and analysis of XXL internal operational databases, to understand and optimize the customer experience/journey across all silos
• Aiding the marketing department in identifying the most cost effective mediums for communication
• Develop and execute on testing strategies for all aspects of XXL´s CRM initiatives to ensure continues increase in value, for the company and it´s products
• Develop guidelines and provide analysis for automated system marketing activities
• Actively participate in growing the database


 
Your profile

• Relevant degree and/or work experience
• Proven CRM experience and data driven mindset
• Strategic personality with good understanding of the full CRM value chain
• Analytic, innovative and business oriented mindset with a strong ability to realize concepts into the full XXL value chain
• Great communicational skills and ability to simplify and encourage the execution of developed CRM strategies
• Great commercial understanding with an ability to derive business opportunities from data driven analysis
• Ambitious personality with a strong will to stay updated on trends and best practices to ensure relevancy
• Fluency in English


 
The position is located in Bromma, Stockholm.
This is a unique opportunity to join the fastest growing and the biggest sports company in the Nordics and if you are willing to go all in, we can offer you great carrier opportunities the years to come.
Application
If you feel up for the challenge and do share our passion for great customer service we invite you to send in your cover letter and CV. Infinity is responsible for this recruitment and if you have any questions, do not hesitate to contact Emil Nilsson at Infinity, 070-5591192.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


PR-specialist

4 oktober 2023

8 september 2023

21 augusti 2023