CRO - Konverteringsspecialist

Arbetsbeskrivning

Klockan är strax innan åtta och jag kliver in genom dörren till kontoret. Några i teamet är redan här och det diskuteras idéer för en ny kampanj. Låter spännande.

När hela teamet är samlat kör vi en kort daily där vi tar upp fokus för dagen och vad vi behöver hjälp med. Sen är det full rulle. Idéer kastas över skrivborden, varvas med möten och jag tror jag byter plats säkert tre gånger. Vill ju sitta bredvid dom jag jobbar med för tillfället.

När dagen är slut är en massa punkter avbockade i Asana och vi hann dessutom med ett löppass på lunchen.

Har du egna åsikter, gillar när det är högt i tak och tycker om att kunna ta beslut över en kopp kaffe? Då kommer du att passa perfekt hos oss. Hos oss vågar vi säga vad vi tycker och kreativitetsnivån är hög.

Vill du se mer av hur vi har det på SpeedLedger? Följ oss på Instagram på @speedledger!


Ansvarsområde
Vi vill stärka upp vår marknadsavdelning med dig som har en analytisk ådra, brinner för online sales och har ett par års erfarenhet av Online konvertering.

På marknadsavdelningen är vår största drivkraft att alltid bli bättre på det vi gör, vi är aldrig nöjda. Vi älskar statistik och genom att följa uppsatta nyckeltal säkerställer vi kontinuerligt att vi är på rätt väg. Vi ligger i framkant när det gäller att mäta och analysera våra besökare och vill nu bli ännu vassare genom att stärka vårt team inom analys, tester och projektuppföljning.

Ditt fokus kommer ligga på analys av kampanjer, landningssidor och e-postutskick. Du kommer jobba i en process där tester och justeringar styr utvecklingen innan, under och efter projekten. Det innebär att du kommer ha en stor möjlighet att påverka våra online kampanjer gällande utformning, analys och utvärdering.

Du kommer ingå i ett kreativt och framgångsrikt team där alla jobbar tillsammans med online sales, design och content. Vi ser gärna att du är nyfiken och har ett eget driv framåt, både för att hitta förbättringspunkter i befintliga processer, men även för att identifiera nya initiativ som hjälper oss nå våra BHAGs.


Arbetsuppgifter
> Generera och analysera statistik
> Generera och utföra A/B-tester
> Organisera och genomföra Krug-tester
> Skapa och justera sidor på sajten
> Vara en tillgång till marknadsavdelningen i övriga frågor som gör att vi tillsammans jobbar mot uppsatta mål

Är det här du?
> Har erfarenhet av CRO
> Har bra kunskap inom SEO och SEM
> Noggrann och öga för detaljer
> Gillar att analysera, ifrågasätta och testa
> Självgående i Wordpress
> Kunskap i Zapier, Super Metric, Google tag manager, Kissmetrics
> Gillar att jobba mot uppsatta mål
> Har en positiv inställning som ger energi till gruppen

Om det här låter som du - hör av dig till oss så tar vi en kopp kaffe och snackar marketing!

Ort: Göteborg
Tillträde: omgående
Varaktighet/Arbetstid: heltid
Lön: enligt överenskommelse
Kontakt: Marie Nordqvist

Kontaktpersoner på detta företaget

Försäljningschef Niklas Gustafsson
031-7800600
Support Manager Jonas Klang
031-7800600 0763-107044
Marknadschef Marie Nordqvist
0709-686860
HR Manager Jonas Klang
031-7800600 0763107044
Siri Engström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SpeedLedger AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 12 juli 2016

Besöksadress

Nybrogatan 34
None

Postadress

Nybrogatan 34
Stockholm, 11439

Liknande jobb


Revenue Manager

Revenue Manager

14 maj 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 maj 2024

Marketing Automation Specialist

8 maj 2024

6 maj 2024