Customer Care Center Agent till Hertz biluthyrning

Arbetsbeskrivning

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Vi är ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum. Till vårt Customer Care Center i Göteborg söker vi nu 2 nya kollegor. Vårt kontor ligger i Krokslätts fabriksområde, Mölndal. Arbetsuppgifterna innefattar bla att besvara och hantera kundtjänst- och skaderelaterade ärenden både via mail, chatt och telefon. Du blir en del av ett glatt team och rapporterar till Manager Customer Care Center.

Vi söker dig som trivs med att ha många olika kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Du brinner för att ge god service och det bästa kundbemötandet. Vi ser att du har gymnasial utbildning samt goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi arbetar i flera olika system så du behöver ha en viss systemvana sedan tidigare. Fler språk är meriterande, så även om du tidigare har arbetat inom kundtjänst eller skaderelaterade support tjänster.

Tjänsterna vi söker är två vikariat under perioden 1 Maj till 30 September. Finns goda chanser till förlängning men krav är att kunna jobba under angiven tidsperiod. Möjlighet till kortare ledighet under perioden kan godkännas i dialog med Manager.  

Arbetstiderna är varierande och vår avdelning har öppet 365 dagar om året, dygnets alla timmar, för att sträva efter att ge våra kunder bästa möjliga service. Viktigt att man kan jobba både dag, kväll och helg för att komma vidare i ansökan. (Undantag för nattarbete som sköts av separat grupp.)

 

Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunden till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi för allas skull ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån de testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss. 

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Senaste ansökningsdag är 20 April 2021. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsterna kan tillsättas under ansökningstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 22 april 2021

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024