Customer Experience Manager

Arbetsbeskrivning





 

Canal Digital – Sveriges skarpaste tv.

Canal Digital, ett helägt dotterbolag till Telenor, är Nordens ledande TV-distributör med över 100 tv-kanaler och interaktiva tjänster som används av närmare tre miljoner tittare varje dag. De erbjuder det bredaste utbudet, med bäst ljud och bild direkt från satelliten i rymden till boxarna i hemmen. Med deras Play och On Demand tjänster kan tv nu ses när som helst – var som helst. Canal Digital Sverige har ett 60-tal anställda och ytterligare 20 anställda i Finland som ingår i den svenska organisationen. Företaget ansvarar för all distribution, administration, försäljning och service till både privatpersoner och företag.

Är du en nätverksbyggande och driven doer som motiveras av att jobba med ”end-to-end perspektiv” inom customer experience? Då söker Canal Digital dig.

Ditt uppdrag

Canal Digital står inför en spännande resa med målsättningen att fortsätta ha Sveriges nöjdaste kunder och leverera ”the best TV experience”. Canal Digital har påbörjat implementeringen av Net Promotor Score för att mäta kundlojalitet och kundupplevelse. Ditt uppdrag är att fortsätta implementeringen och driva arbetet tillsammans med intressenter för att identifiera förbättringsområden och aktiviteter för att höja Canal Digitals NPS score.

Ditt ansvar

I din roll ansvarar du för implementering och uppföljning av ett nytt kundupplevelsedrivet arbetssätt inom Canal Digital i syfte att säkra att företaget har kundinsikt och agerar på denna insikt för att ständigt förbättra kundernas upplevelser och höja Canal Digitals NPS score.

Som Customer Experience Manager äger du NPS och ansvarar för att driva det långsiktiga arbetet med att höja kundnöjdheten i alltifrån införsäljning till fakturahantering. Du får en affärskritisk specialistroll inom företaget och det ställs höga krav på förmågan att sätta sig in i verksamheten, identifiera förbättringsområden och att hitta samarbetsformer internt och externt med relevanta intressenter.

Övergripande arbetsuppgifter



•       Äger företagets KPI; NPS (Net Promotor Score)

•       Utvecklar och driver aktiviteter för att ständigt förbättra NPS

•       Arbetar lokalt och nordiskt med NPS och hela kundupplevelsen

•       Ansvar för att projektleda och driva förändrings- förbättringsprojekt kopplat till NPS

Kvalifikationer/Erfarenheter

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundnöjdhets- och kundupplevelserelaterade roller ifrån konsumenttjänsteproducerande företag med stora kunddatabaser. Det är meriterande om du har erfarenhet av att implementera, driva och utveckla arbetet med NPS. Du har mångårig erfarenhet av marknadskommunikation och kundrelationer mot konsument, gärna inom prenumerationsföretag eller annan konsumentrelaterad affärsverksamhet.

Som person är du en proaktiv, självständig och orädd nätverksbyggare med god projektledningsförmåga och strategisk höjd. Du är affärsdriven och motiveras av att starta upp, driva och slutföra projekt med kundupplevelsen i fokus. 

Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom företagekonomi, marknadsföring eller management.

Tjänsten som Customer Experience Manager ingår i Canal Digitals CRM avdelning och du kommer att rapportera till Canal Digitals CRM – Director.

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen sammarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på tfn 076-525 90 40. Vi ser fram emot din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2014-01-25. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi tillämpar löpande urval och rekommenderar att du skickar din ansökan omgående.

Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 december 2013

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


10 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Art Director

Art Director

27 februari 2024