Customer Order Administrator Export

Arbetsbeskrivning

Customer Order Administrator Export
Piab i Täby söker en Customer Order Administrator med goda exportkunskaper

Hos oss får du möjligheten att arbeta i en internationell miljö i en global organisation med stark tillväxt. Vi ger dig chansen att jobba i ett expansivt företag som är världsledande inom sitt område och som kännetecknas av en kultur som uppmuntrar till ett innovativt företagsklimat.

Vi erbjuder dessutom mycket goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare, oavsett om du vill fördjupa dina specialistkunskaper, bredda dig eller ta en ledarroll. Vi sitter i fina lokaler i Täby norr om Stockholm. Här finns bra kommunikationer, parkeringsmöjligheter och trevliga lunchställen och vi har även fri tillgång till ett modernt gym i byggnaden. Vi har också flextid samt friskvårdsbidrag.

Tjänsten:

Som Customer Order Administrator kommer du att tillhöra Supply Chain teamet och ansvara för vår kundorder. Du samarbetar med olika avdelningar inom organisationen såväl nationellt som internationellt och säkerställer en hög servicenivå och goda relationer.



Rollen ställer krav på initiativ-, struktur- och problemlösningsförmåga då du är primär kontakt mot dina kunder och hanterar kundens order fram till dess att den är levererad.



Du jobbar efter ett ”taskbaserat” arbetssätt och ansvarar för att de ärenden som kommer in via ”Supply Mailbox”, dit huvudsakligen alla kundorders kommer in, tas omhand tidseffektivt och med en hög servicenivå.



Då ditt arbete även omfattar import- och exportprocessen behöver du ha god kunskap och erfarenhet av export- och importregler, remburshantering, tullhandlingar, certifikat och hantering av exportdokument. Vi ser gärna att du har erfarenhet av exporter till specifika länder som t.ex Turkiet, Egypten och Saudi Arabien.



Din roll kommer även inkludera arbetsuppgifter som:

• hantera och registrera kundorders i ERP-systemet Jeeves och bekräfta beställningar till kunder
• hantera kreditnotor, fakturor och fraktdokument
• leveransspårning/bevakning
• övrig administration


En stor del av den dokumentation och korrespondens som du kommer att ha med våra kunder är på engelska vilket kräver att du kan uttrycka dig obehindrat på engelska i tal och skrift.

Kvalifikationer: 

• Gymnasienivå eller för tjänsten relevant förvärvad arbetslivserfarenhet
• Tidigare erfarenhet av en roll med kundkontakt och service
• Goda kunskaper i exporthantering såsom tex hantering av remburser och tulldeklarationer
• Gärna tidigare erfarenhet från internationell organisation
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och skrift
• Erfarenhet av arbete i ERP-system med fördel kunskaper i Jeeves
• Goda kunskaper i Officepaketet & Outlook
Vi söker dig med stort kundfokus. För att lyckas i rollen behöver du också vara strukturerad, organiserad och skicklig på att planera och prioritera. Du behöver ha analytisk förmåga, vara lösningsorienterad med en flexibel inställning där du ser möjligheter framför hinder. Andra viktiga egenskaper för att passa in i rollen är att du har en god kommunikativ förmåga, är initiativrik med ett stort driv och förstår värdet av god service.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut varför vi ber dig att söka så snart som möjligt, dock senast den 16 april 2019. Ansök via www.randstad.se [ http://www.randstad.se/ ]

I den här rekryteringen samarbetar Piab med Randstad Rekrytering. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Hannah Sandström, hannah.sandstrom@randstad.se [ mailto:hannah.sandstrom@randstad.se ] / 073-343 45 34.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om företaget

Piab grundades 1951 och har tagit fram innovativa lösningar som förbättrar energieffektiviteten, produktiviteten och arbetsmiljön hos vakuumanvändare runt om i världen. Som en tillförlitlig partner till många av världens ledande tillverkare utvecklar och tillverkar Piab en komplett uppsättning av vakuumpumpar, vakuumtillbehör, vakuumtransportörer och sugkoppar för ett stort antal processer inom automatiserad materialhantering.

Piab är en världsomfattande organisation med dotterbolag och distributörer i nästan 70 länder och 430 anställda. Huvudkontoret ligger i Täby, Sverige. Sedan 2018 ägs Piab av Investors Patricia Industries.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 april 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023