Customer Relation Team Manager till DHL Global Forwarding

Arbetsbeskrivning

Vi utvecklar vår organisation och skapar en dedikerad Customer Service funktion och söker dig som brinner för service och ledarskap och som vill vara med på vår spännande resa. Vi erbjuder dig ett dynamiskt och omväxlande arbete i vår organisation som präglas av målmedvetenhet och kamratskap.


I rollen som Customer Relation Team Manager är ditt ansvar att leda, följa upp och driva utvecklingen framåt i Customer Relation Specialist-teamet. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för teamet består i att ta emot olika typer av inkommande förfrågningar, hantera olika transportuppdrag inom primärt sjö och flygfrakt samt merförsäljning och leverera det med en hög servicenivå.

Teamet består av 16 erfarna medarbetare som rapporterar direkt till dig.


Övriga ansvarsområden:

- Prioritera och delegera arbetsuppgifter inom teamet.

- Säkerställa att kundförfrågningar besvaras i tid och på ett mycket professionellt sätt.

- Samarbete med Operations och andra funktioner för att försäkra dig om ett smidigt och kundorienterat processflöde.

- Delta i möten med Head of CS och andra CS Team Managers för att identifiera förbättringsområden, se över nyckeltal och förbättra kvalitén inom Customer Service.

- Agera som eskaleringspunkt för Customer Relation Specialists, kunder och Operations.


Kvalifikationer:
Vi söker dig som har erfarenhet från att leda ett Customer Service Team i transportbranschen eller liknande bransch, tex e-handel. Du har flera års arbetslivserfarenhet och de senaste åren ser vi gärna att du arbetat med kundtjänstlösningar och är van att leda utifrån KPI:er.

Du är en van beslutsfattare och kan snabbt fatta korrekta beslut, samtidigt som du besitter en hög servicekänsla, är noggrann och lyhörd inför kundens behov. Du är resultatinriktad och med din positiva inställning har du en god förmåga att motivera de övriga i teamet att nå sina mål. Dina ledaregenskaper utmärks av att du entusiasmerar dina medarbetare och tillsammans med dem identifierar deras utbildningsbehov.


Som person är du flexibel, initiativrik och analytisk med en god planerings- och prioritetsförmåga. Du är en utmärkt kommunikatör, självgående, driven och besitter en hög social kompetens.


Sannolikt så har du en akademisk examen inom ett relevant område.

Du är en van användare av MS Office och då främst Excel. Erfarenhet av SAP och CRM-moduler är meriterande. Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat.


Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 5 maj 2014. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande.


För information: I den här rekryteringen samarbetar DHL Global Forwarding med Proffice Rekrytering. Ansök till tjänsten via www.proffice.se. Om du har några frågor så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Almquist på telefon 0733-43 44 08 eller Kristina Larsson på telefon 0705- 70 66 79.


Organisations-/företagsbeskrivning:

DHL finns i över 200 länder och territorier över hela världen, vilket gör det till det världens mest internationella företag. Med en arbetsstyrka på mer än 285 000 anställda, tillhandahåller vi lösningar för ett nästan oändligt antal logistikbehov.


DHL är en del av den världsledande post- och logistikkoncernen Deutsche Post DHL och består av tre affärsområden: DHL Express, DHL Global Forwarding, Freight och DHL Supply Chain.


DHL Global Forwardings verksamhet består huvudsakligen av internationell sjö- och flygspedition, men tillhandahåller också controlltorns-, tull och försäkringslösningar, samt projekttransporter.


Uppdragsgivare: DHL Global Forwarding

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid

Sammanfattning

Liknande jobb


22 april 2024