Customer Service Assistant till internationella Edrington

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

The Edrington Group är Skottlands ledande internationella premuimspritföretag, mest känd för The Famous Grouse, Highland Park och The Macallan.

Edrington Sweden AB är ett försäljnings- och distributionsföretag i vin- och spritbranschen. I norra och centrala Europa drivs Edrington genom egna distributionsföretag i Norden, genom samriskföretag i Nederländerna samt genom tredjepartdistributörer i de andra länderna i regionen. Edrington har 2 300 medarbetare världen över och har sitt huvudkontor i Skottland.
Edrington ägs av en stiftelse , The Robertson Trust. Organisationen gav förra året £ 14,7 miljoner till olika välgörenhetsorganisationer.


Arbetsbeskrivning / Work Description

I rollen som Customer Service Assistant på Edrington har du en mycket viktigt funktion. Din vardag består av att ha kontakt med kunder där du tar emot beställningar och även ser över de befintliga beställningarna. Du gör korrigeringar efter kundens önskemål och ser till att uppdatera information om kunder i affärssystemet SAP. Du har även kontakt med kunder från butiker i norden och hanterar eventuella reklamationer och klagomål. Det kan även förekomma andra allmänna frågor kring verksamheten till dig.

Din profil / Your profile

Till Edrington Norden söker vid dig som trivs att samarbeta med andra kollegor likväl som självständigt samt bidrar till en god teamkänsla. I rollen som Customer Service Assistant är det viktigt att du kan hantera en högre arbetsbelastning och samtidigt behålla fokus och ett lugn. Effektivet och proaktivitet är andra viktiga förmågor som krävs för rollen Customer Service Assistant.
Eftersom du har mycket kundkontakt är det viktigt att du har en mycket god känsla för service och du har en naturlig fallenhet för problemlösning och kan på ett pedagogiskt sätt kommunicera dessa. Vidare söker vid dig med god administrativ och organisatorisk förmåga.

Utbildning och erfarenhet
• Gymnasial utbildning
• 2-3 tre års erfarenhet av kundservicebranschen
• Dokumenterad erfarenhet av SAP
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift


Övrigt / Other

Uppdraget är sex månader med start omgående. I denna rekrytering samarbetar Edrington Nordics med Inhouse. Intervjuer kommer att ske löpande.
Låter det här som en tjänst för dig? Motivera då gärna till Olivia via länken varför just du passar för den här rollen. Vid frågor kring tjänsten eller ansökan är du välkommen att höra av dig via e-post olivia.bergstrom@inhouse.se.

Välkommen med din ansökan på engelska.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 19 maj 2016

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


6 december 2022