Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Huvudsakliga Arbetsuppgifter Tjänsten innebär att ansvara för vår avdelning Customer Service som innehåller all kundorderadministration, skeppning och hantering av grafik. Avdelningen består av 8 personer för vilka man har personalansvar. Ansvarar vidare för Förbättringsverksamhet/projekt inom området Aktivt deltagande i "Sales & Operations Planning" processen Utveckling av personal & kompetens Ansvara för avdelningens budget och uppföljning Uppföljning och styrning av aktiviteter för avdelningens nyckeltal och mål Erfarenhet, Krav Minst 2 års erfarenhet av att leda en Order/Skeppningsavdelning Erfarenhet av order- och skeppningsadministration för flera marknader Exporthantering/Dokumentation Skeppningsplanering Erfarenhet av order/skeppningsmoduler i ERP system, gärna Movex Erfarenheter, önskvärt Erfarenhet av prognoshantering Erfarenhet av huvudplanering/materialplanering Utbildning Lämplig utbildning i Logistik/Order/Materialplanering Språk Engelska i tal och skrift Fler språk ses som en fördel Datorvana MS Office (främst Excel) ERP/Order/Skeppningshantering Personliga Egenskaper God planeringsförmåga God prioriteringsförmåga God till delegering och uppföljning Kvalitetstänkande Kundfokuserad Ledaregenskaper Initiativförmåga

Sammanfattning

Besöksadress

Hanögatan 10
Malmö

Postadress

BOX 50559
Malmö, 20215

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010