OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huvudsakliga Arbetsuppgifter Tjänsten innebär att ansvara för vår avdelning Customer Service som innehåller all kundorderadministration, skeppning och hantering av grafik. Avdelningen består av 8 personer för vilka man har personalansvar. Ansvarar vidare för Förbättringsverksamhet/projekt inom området Aktivt deltagande i "Sales & Operations Planning" processen Utveckling av personal & kompetens Ansvara för avdelningens budget och uppföljning Uppföljning och styrning av aktiviteter för avdelningens nyckeltal och mål Erfarenhet, Krav Minst 2 års erfarenhet av att leda en Order/Skeppningsavdelning Erfarenhet av order- och skeppningsadministration för flera marknader Exporthantering/Dokumentation Skeppningsplanering Erfarenhet av order/skeppningsmoduler i ERP system, gärna Movex Erfarenheter, önskvärt Erfarenhet av prognoshantering Erfarenhet av huvudplanering/materialplanering Utbildning Lämplig utbildning i Logistik/Order/Materialplanering Språk Engelska i tal och skrift Fler språk ses som en fördel Datorvana MS Office (främst Excel) ERP/Order/Skeppningshantering Personliga Egenskaper God planeringsförmåga God prioriteringsförmåga God till delegering och uppföljning Kvalitetstänkande Kundfokuserad Ledaregenskaper Initiativförmåga