Customer Service Manager

Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Office Depot Svenska AB är idag ett av Sveriges ledande kontorsvaruföretag med försäljning via våra 41 butiker från Umeå i norr till Malmö i söder, online samt vår rikstäckande säljkår. Vår vision är att bidra till ett enklare, bättre och mer hållbart arbetsliv genom ett heltäckande utbud av kontorsvaror och kontorstjänster levererade till rätt plats, i rätt tid och till rätt pris. Våra kunder ska enkelt kunna vända sig till oss så fort något behövs till kontoret!
Varumärket Office Depot grundades i USA 1986 och har funnits i Sverige sedan 2008. Office Depot i Sverige har sitt huvudkontor i Solna och centrallager i Strängnäs. Vi omsätter knappt en miljard svenska kronor och har 260 medarbetare som präglas av passion för det vi uträttar, ödmjukhet gentemot kunder och kollegor samt en målmedvetenhet i alla beslut med syftet att leverera ett enklare och mer hållbart arbetsliv, varje dag.
Office Depot anställer nu en Customer Service Manager
Ta chansen och sök till den lediga positionen som chef till vårt kundcenter. Rollen är på heltid och vi sitter i luftiga, ljusa lokaler i Frösunda i Solna.
Som ansvarig för vårt kundcenter kommer du tillsammans med din Teamleader driva fram och etablera ett kundcenter med en servicemedvetenhet i toppklass! Du kommer ha en medarbetargrupp om ca 14 personer och rapportera till Sales Director. Rollen som Customer Service Manager är mångfacetterad där många olika uppdrag pågår samtidigt, såväl nytänkande som förvaltande. Stort fokus i rollen kommer ligga på förändringsledning med att proaktivt och kontinuerligt arbeta för att minimera antalet kundserviceärenden genom att granska konsekvenser och optimera arbetssätt i inkommande ärenden. Detta kommer ställa höga krav på koordinerade mellan olika avdelningar och gränsdragningar. Parallellt med det yttersta ansvaret för det dagliga operativa arbetet ligger stort fokus på att följa upp hur budget- och resultatmål eftersträvas och verkställs.
För att kunna leda medarbetargruppen på bästa sätt kommer det vara avgörande med ett genuint intresse för kundservice och en etablerad erfarenhet av att bemöta och finna lösningar i med- och motgångars samt att lyfta fokus från reaktiv till proaktiv. Kundcenters arbetsuppgifter hanteras via telefon och mail och består idag av bland annat hantering av organisationens inkommande kundärenden såsom ordrar, produktsortiment, leveranser, retur- och reklamationsmöjligheter samt support i intern ärendehantering.
Arbetsuppgifter
Leda, organisera och modernisera /digitalisera kundcenters arbetsmetoder
Etablera en outstanding service
Möta krav och förväntningar med förslag och effektiviseringar
Resursplanera och schemalägga
Budget-, mål, och nyckeltalsuppföljning
Superuser i samtliga system inom kundcenter

Kvalifikationer för tjänsten
Vi ser att du har gedigen erfarenhet som chef och av ledarskap samt godkänd gymnasial utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta i en kundfokuserad organisation och har deltagit i och implementerat organisatoriska förändringar med goda resultat. I den här tjänsten läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Som person
Du är en trygg ledare med en egen drivkraft och har förmågan att bygga teamspirit, coacha medarbetare samtidigt som du kan fatta grundade beslut utifrån ett företagsperspektiv. Du är engagerad, kommunikativ och lyhörd med insikt i att framgång grundas i team som trivs och utvecklas i sitt arbete. Du arbetar på ett strukturerat sätt och har en förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete, likväl förmåga att växla mellan olika uppgifter, även vid högre arbetstempo. Du är lösningsorienterad, handlingskraftig samt är ambassadör när det kommer till att tillgodose bästa möjliga service.
Din analytiska förmåga gör att du lätt kopplar ihop sambanden mellan orsak och verkan och där du tar ägandeskap till initiativ vad gäller samarbete samt agera kravställare i syfte att optimera flöden. Vidare är du van att arbeta efter uppsatta mål och uppvisar en god affärsförståelse och ekonomisk medvetenhet. Du har lätt för att sätta dig in i nya affärssystem och har goda administrativa kunskaper som du kan genomföra tillsammans med dina medarbetare. Du talar och skriver flytande på svenska och engelska.
Personliga egenskaper
Service above all!
Driven och målinriktad
Nytänkande och kreativ
Initiativtagare till förbättringsåtgärder
Tydlig och beslutsam
Analytisk
Strukturerad
Kommunikativ och social
Ansvarsfull och lojal

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder en spännande roll för dig som drivs av utmaning och som motiveras av att leda i förändring i ett familjärt och värderingsstyrt bolag. Tjänsten omfattar heltid med start enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Ansökan sker digitalt via vår hemsida. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdag den 12 februari 2023.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Depot Svenska AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Fjädervägen 16
None

Postadress

Box 228
STRÄNGNÄS, 64591

Liknande jobb


15 maj 2024

Product Area Manager - Engineering Platforms

Product Area Manager - Engineering Platforms

14 maj 2024

Service Manager

Service Manager

14 maj 2024