Customer Service Manager till Dooris!

Customer Service Manager till Dooris!

Arbetsbeskrivning

Till nystartade Dooris söker vi förstärkning av dig som vill bygga och leda framtidens kundservice i rollen som Customer Service Manager. Är det du?

Om Dooris

Dooris är ett nystartat företag för distributionslösningar inom e-handel som ägs av Bonnier News och Schibsted. Dooris kommer att erbjuda innovativa distributionstjänster till svenska hushåll och bistå den kraftigt växande e-handeln att nå ut med varor till svenska hem på ett effektivt sätt med kunden i fokus.

Tjänsten

Vi är ett nystartat bolag med tydliga tillväxtambitioner inom logistikbranschen med fokus på e-handel och med mycket solida ägare i ryggen. I vår ambitiösa resa framåt vill vi överträffa förväntningarna från våra kunder och mottagare söker vi dig som vill vara med om en “en-chans-i-livet” möjlighet och skapa något helt unikt, tillsammans och från början.

Som ansvarig för Customer Service är det din uppgift att säkerställa att kunder och mottagare möter en strålande kundservice.

Dina ansvarsområden är exempelvis:

- Utveckla, implementera och effektivisera processer och rutiner som leder till en modern och effektiv kundserviceorganisation.
- Säkerställa dagliga hanteringen av ärenden.
- Tillsammans med Dooris tech-team, driva och utveckla implementation av self-service, ärendehanteringssystem och automation.
- Ansvara för ett datadrivet arbetssätt inom kundservice som leder till att vi ständigt förbättrar vårt erbjudande!
- Säkerställa rätt kompetens i teamet.
- Utveckla Dooris kundkommunikation, ofta med hjälp av aktuell teknik


Rollen är bred där du agerar såväl operativt med kundärenden samt arbetar strategiskt i verksamhetens utveckling. Som Customer Service Manager hos Dooris är du van vid att skapa kundupplevelser genom tekniska lösningar för self-service, automation och kundinsikter.

Vem är du?

Du har erfarenhet från arbete med kundservice, troligen i någon form av ledande roll. Du brinner för att överträffa kundernas förväntningar.
Vi tror att du är:

- Duktig på kommunikation, både skriftligt och muntligt.
- Du är uppdaterad och intresserad av hur tech bidrar till verksamheten.
- Självgående och proaktiv samt trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att förbättra.
- Erfaren från förändrings- och verksamhetsutvecklingsarbete.
- Strukturerad med förmågan att planera och organisera arbetet effektivt.
- Erfaren från att bygga och utveckla kundservice eller liknande verksamhetsområde.
- En inspirerande ledare med förmågan att engagera personalen.


Har du dessutom erfarenhet från arbete i start-up eller motsvarande samt kunskap inom logistik, inköp eller liknande är detta meriterande.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som drivs av att ha kunden i fokus och älskar att jobba med kundservice i alla led.

Du är självgående och proaktiv samt trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att ständigt söka efter förbättringar.

Vill du vara med på en resa där vi bygger båten samtidigt som vi sjösätter då är du den person som vi söker!

Vill du hänga med på resan?

Då vill vi ha din ansökan omgående!

Denna process hanteras av Captica AB och vi hänvisar all kommunikation till ansvarig rekryterare Anders Tegman 0709-481788. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Captica AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2022

Liknande jobb


31 oktober 2024

Operationell chef inom outsourcing - Linköping

Operationell chef inom outsourcing - Linköping

30 oktober 2024