Customer Service Manager till JYSK

Customer Service Manager till JYSK

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en engagerad och framtidsorienterad kundserviceledare till en spännande tjänst som Customer Service Manager till JYSK i Malmö, Arlöv. Har du erfarenhet av att leda en säljinriktad kundservice och vill anta denna unika möjlighet att bygga upp, forma och leda en organisation som står inför stora förändringar? Då kan Du vara den vi söker!

Om JYSK
JYSK är en stor aktör inom retail med produkter inom hem och trädgård. Med flera tusen anställda är man en stor internationell koncern med kontor i flera länder. Bolaget står inför en större omstrukturering och kommer att ta ett expansivt språng inom e-commerce.

Om tjänsten
Som Customer Service Manager ansvarar du för att bygga upp, leda och kvalitetssäkra arbetet på kundserviceavdelningen. Då avdelningen kommer att vara helt ny kommer stort fokus att läggas vid etablering av denna enhet, inklusive rekrytering av personal, etablera strategier och KPI:er, coacha och leda medarbetarna i det dagliga arbetet och följa upp på resultat och budget. På sikt har du personalansvar för ca 30 kundservicemedarbetare vars huvudsakliga uppgift är att svara på kunders frågor per telefon, mejl och chatt. Du rapporterar direkt till den svenska VDn.

Ansvarsområden Resultat- och budgetansvar
Uppbyggnad av kundserviceteam och kundserviceavdelning
Ansvara för att sätta och följa upp KPI:er och SLA:er samt sätta arbetsrutiner
Förvalta och förfina befintlig affärsmodell
Rekrytera ny personal till kundserviceavdelningen
Coacha och leda medarbetarna genom att själv visa vägen
Tjänsten passar dig som trivs i en ledande roll och är bra på att skapa resultat tillsammans med andra människor. I den här rollen erbjuds du en möjlighet att etablera och utveckla en kundserviceavdelning och att skapa service i världsklass. Här får du möjligheten att verka i en organisation där ditt ledarskap och resultat gör stor skillnad i det dagliga arbetet samt vara med på den spännande digitaliseringsresa som bolaget står inför.

Vi söker dig som trivs i en verksamhet som präglas av ett högt förändringstempo där kunden står i fokus
är en resultatinriktad ledare med erfarenhet av att leda andra i en chefsroll, gärna från kundservice på ett större bolag
har gedigen erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete 
är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska, i tal såväl som i skrift
är en naturlig ledare, självgående och analytisk
är kommunikativ och kan förmedla information på ett tydligt och pedagogiskt sätt
är van vid högt tempo och god förmåga att planera och prioritera
gärna har erfarenhet av systemet SAP i en kundservicemiljö

Övertygad än? Tveka inte att söka!
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl, men för frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta Senior Recruitment Specialist, Sara Myrlöv på sara.myrlov@barona.se. Vänta inte med din ansökan – vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt!

Läs mer om JYSK här: https://jysk.se/om-jysk

Kontaktpersoner på detta företaget

Karolin Andersson

Therese Schilhaneck

Jenni Edvardsson

Anders Wendegård

Marina Jusic

Ida Algemyr

Maria Törnkvist

Stefan Svensson

Lena Johansson

Magne Karlsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JYSK AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 24 juni 2021

Besöksadress

Herrestavägen 11
None

Postadress

None
Barkaby, 17738

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024