Customer Service / R&D Coordinator

Arbetsbeskrivning

Tele Radio AB är ett expansivt och teknikorienterat företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför raddiostyrning för industriellt bruk. Vi säljer produkter, idéer, kunnande, och funktionslösningar på både nationell och internationell nivå. Vårt huvudkontor finns i Askim, Göteborg, och vi har tretton dotterbolag belägna i Europa, USA, och Asien. Utveckling och produktion sker av oss både i och utanför Sverige. Koncernen omsätter ca. 200 miljoner och har i dagsläget 163 anställda. Mer information om oss och våra produkter finns på www.tele-radio.com.

Kombinerad tjänst
Vi söker en person för en kombinerad tjänst, Customer Service/R&D Coordinator. Under ditt första år kommer du att arbeta 50% inom Customer Service och 50% som R&D Coordinator. Efter denna period övergår din tjänst till 100% inom Customer Service. Anledningen till att du kommer arbeta som R&D Coordinator din första period beror på att du kommer ersätta en av våra medarbetare under föräldraledighet. Vi ser med fördel att arbeta inom två olika tjänster och avdelningar då du kommer att få ett övergipande perspektiv på våra produkter och verksamhet.

Arbetsuppgifter
Inom Customer Service på vår säljavdelning arbetar du med produkthantering som innefattar uppdateringar, tillgänglighetsplanering, prishantering samt internationell support till våra dotterbolag. Du kommer att arbeta "back office" vilket innebär att du arbetar på kontoret största delen av din arbetstid.

- Orderregistrering
- Hantering av eftermarknadsprodukter
- Hantering av lågvolymsprodukter
- Ställa prognoser samt uppföljning
- Lagerhantering

Som R&D Coordinator på vår utvecklingsavdelning kommer du att arbeta med samordning av projekt, ekonomisk projektuppföjning, budgetuppföljning, rekrytering, administration samt ISO standarder. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med utvecklingschefen och fungera som en länk till samtliga avdelningar inom organisationen.

- Samordning av projekt
- Ekonomisk uppföljning av budget och projekt
- Rekrytering
- Administration
- ISO standard 9001, 14001

Kvalifikationer
- Goda kunskaper inom ekonomi
- MS Office, allmän datorvana
- Engelska och svenska i tal och skrift.
- Erfarenhet från att arbeta med affärssystem
- Förmåga att planera , organisera och följa upp.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom projektorganisation, internationell verksamhet, rekrytering och har du dessutom ett teknikintresse så ser vi det som ett plus.
Som person har du god samarbetsförmåga och du tar ansvar för din uppgift och strukturerar och driver processer vidare. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar, vilket ibland kräver att du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Dessutom är du noggrann i ditt arbete och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

Varför Tele Radio?
Vi erbjuder ett varierat arbete med stora möjligheter för rätt sökande. Vår organisationsstruktur är platt vilket innebär att du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Du kommer ingå i ett kreativt team och ditt engagemang kommer spela stor roll för vår fortsatta tillväxtstrategi.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele Radio AB ASKIM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Publicerat: 8 december 2016

Besöksadress

Datavägen 21
None

Postadress

None
ASKIM, 43632

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023