Customer Service Sales Logistics

Arbetsbeskrivning

Om oss
Clockwork är det nya bemannings- och rekryteringsföretaget. Vi har lång erfarenhet från bemanningsbranschen och vet hur viktigt det är med stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal och tjänstemän, skolpersonal och större integrationsprojekt. Clockwork har idag ca 400 anställda och finns på elva orter från Stockholm i söder till Piteå i norr. Som ett led i att vara en av bemanningsbranschens mest attraktiva arbetsgivare fokuserar vi extra på friskvård med målet att ha branschens friskaste personal. Hos Clockwork är det människorna som gör skillnad. För mer info gå in på www.clockworkpersonal.se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Sales kommer du att vara del av ett team som har helhetsansvar för det logistiska flödet på SCA Obbola. Du kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för processflödet vilket bland annat innebär att lägga prognoser, ansvara för order och leverans till kund, framför allt mot den nordiska marknaden. Din tjänst innefattar även övervakning gällande uppfyllandet av order/leverans till kunder, samt omfördelning och prioritering av order i fråga om bristsituationer och/eller förseningar.

Tjänsten innebär många interna, såväl som externa kontakter i form av kollegor och kunder som du ger support till. Du är helt enkelt länken mellan säljbolag, distributionscenter och produktion, lite av en ”spindel i nätet” och ett ”ansikte utåt” för SCA Obbola. Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till sista augusti med eventuell möjlighet till förlängning.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet inom administration eller har en högskoleexamen med inriktning mot ekonomi eller logistik. Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter inom logistik samt med kundkontakter är det meriterande. Tjänsten kräver att du har goda datakunskaper och har du erfarenhet av något affärssystem är det en stor fördel. Då du kommer ha mycket internationella kontakter är det av yttersta vikt att du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska, både muntligen och skriftligen. Har du dessutom kunskap i ytterligare språk, exempelvis tyska eller franska, är det meriterande. Har du arbetat i en internationell miljö är det mycket fördelaktigt.

Då tjänsten innebär många kontakter såväl internt som externt, är det viktigt att du har en god social kompetens och ett trevligt bemötande. Vidare är du som person ansvarstagande och självgående. Du har en god analytisk förmåga och är ordningsam. Det är också viktigt att du gillar ett högt arbetstempo, omväxling och att du uppskattar att den ena dagen inte är den andra lik.


För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Stina Lindahl, på tfn: 0733-51 27 14.

Ansök med CV och personligt brev via www.clockworkpersonal.se, senast den 7 maj 2017. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund

Johan Alm

Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm

Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 27 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 52, Umeå
None

Postadress

Kungsgatan 52
Umeå, 90326

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024