OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !
Har du ett stort intresse för logistik och söker dig till en ny utvecklande tjänst inom sjöexport? För kunds räkning söker vi dig som vill arbeta i en varierad tjänst som speditör. Vår kund är ett internationellt företag som arbetar främst inom sjöfrakt och flygfrakt. De sitter i ljusa och fräscha lokaler i Högsbo industriområde.
Tjänstebeskrivning
Som sjöspeditör kommer du att ingå i ett sammansvetsat och trevligt team som arbetar med bokning av transporter inom sjöexport. Du ansvarar för att verkställa och optimera bokningar enligt gällande processer och säkerställer att transportsätten utförs i tid. Du har daglig kontakt med olika avdelningar internt, så som Customer Service och du hanterar dina kunder med en hög servicenivå. I arbetet ingår att säkerställa att alla dokument är kompletta gällande lagar och interna rutiner och du arbetar även med förtullning, utfärdande av frakthandlingar samt transportbokningar. Du kommer i din tjänst som speditör att vara en viktig knytpunkt mellan olika parter i flödeskedjan. Vidare arbetar du aktivt med ständiga förbättringar för att optimera processer och flöden.
Lämplig bakgrund
Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom spedition, logistik eller motsvarande och har utbildning inom YH eller universitet inom relevant område har du goda grundförutsättningar för din nya tjänst. Du har dessutom mycket goda datorkunskaper, särskilt MS Office och företaget arbetar med internationella kunder behärskar du förutom svenska även engelska i tal och skrift. Du arbetar med en stor kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet och har en stor förståelse för operativa processer och transportsätt.
För att trivas i tjänsten tror vi att du är en serviceinriktad person med kunden i fokus. Du har en förmåga att prioritera och fatta beslut för att lösa de problem som kan uppstå. På avdelningen arbetar de i team och det är viktigt att du trivs att samarbeta och hjälpas åt samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du en ansvarstagande och kommunikativ person med en god strukturförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
Ovanstående är en rekrytering med anställning hos vår kund. Arbetstiderna är måndag-fredag 8-17 med flextid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Bogren 031-333 54 84.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Larsson
+46 313335471
Jenny Larsson
+46 313335484
Niclas Borenstein
+46 313335483
Jasmin El Kachani
+46 31 333 54 81
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84
Jasmin El Kachani
+46 031-333 54 81
Frida Johansson
+46 31-333 54 81
Frida Johansson
+46 313335481
Andrea Pohl
+46 766471603