Customer Service Specialist

Customer Service Specialist

Arbetsbeskrivning

Bli en del av ett växande företag med ett tydligt syfte

 

Vill du göra skillnad för människor som andas, talar och lever med ett halsstoma?

Vill du arbeta i ”order to cash”-processen i en internationell miljö och ha kontakter med distributörer och interna kunder i över 70 länder?

 

Om rollen

Vi söker en Customer Service Specialist till vår Global Supply Chain organisation. Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med orderhantering, från förfrågan till faktura, från primärt våra internationella distributörer. Då vi har försäljning i över 70 länder i världen, ingår även export- och tullhantering i jobbet. Du kommer ha dialoger med kunder, ansvariga säljare och Supply Chain planners för att hantera de frågeställningar som kommer upp. Därmed har du i en central roll för leveranssäkerhet och kundnöjdhet. I arbetet ingår även viss hantering av produktförsörjning till andra lager runt om i världen.    

Du kommer att vara en del av Global Supply Chain organisationen. Rollen är på heltid och du kommer att vara baserad på vår site i Hörby och på vårt huvudkontor i Hyllie.

 

Dina arbetsuppgifter


• Orderhantering från order till leverans och faktura
• Hantera tull- och exportdokumentation relaterat till leveranser
• Intrastat rapportering
• Hantering av reklamationer, transportskador och försäkringsärenden
• Kommunicera med kund, primärt distributörer, och ansvariga säljare för att planera och säkra leveranser
• Koordinera leveranser med Supply Chain planners och lagerpersonal

 

Om dig

För att bli framgångsrik i rollen som Customer Service Specialist måste du trivas med en koordinerande roll och interagera med både kunder och kollegor i olika funktioner. Du är bra på att kommunicera, uttrycker dig väl i både skrift och tal. Du är noggrann och strukturerad och självklart en god kollega.


• Utmärkt kunskap i engelska, både i tal och skrift
• Kunskap i tyska, både i tal och skrift är ett stort plus, men inget krav
• Gärna tidigare erfarenhet av kundservice i en internationell miljö
• Trivs i en koordinerande roll
• Noggrann och strukturerad
• Gärna erfarenhet av att arbeta i SAP, men inget krav

Låter detta som den perfekta utmaningen för dig? Skicka in din ansökan idag, ansökningar kommer att granskas löpande. Ansökan fungerar lika bra på svenska som på engelska.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringschef, Lisa Poulsen via e-post: lisa.poulsen@atosmedical.com

 

Om oss

Atos Medical utvecklar och säljer medicintekniska produkter i över 90 länder. Vår passion är att göra livet enklare för människor som lever med ett halsstoma.

Sedan vi grundades 1986, har vi stärkt vår ställning inom halsstomavård och idag omfattas vår verksamhet av innovativa produkter inom laryngektomi och trakeostomi för att hjälpa människor att kunna andas, tala och leva gott.

Vi är en global organisation med svenska rötter och cirka 1200 anställda med 25 dotterbolag runt om i världen. Atos Medical är en del av Coloplast A/S.

För mer information, besök vår karriärsida https://www.atosmedical.com/about/career-2/

Kontaktpersoner på detta företaget

Nermin Biscevic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atos Medical AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2022
  • Ansök senast: 18 augusti 2022

Besöksadress

Industriområdet Hörby Kraftgatan 8, 24222 HÖRBY
None

Postadress

Box 183
Hörby, 24222

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024