Customer Service Teamleader till Mitsubishi

Arbetsbeskrivning

Om kunden:



Mitsubishi Electric Scandinavia är ett helägt dotterbolag till Mitsubishi Corporation i Tokyo, Japan. Organisationen har idag 9 filialer i Europa. Kontoret i Sverige marknadsför och säljer bland annat klimatprodukter (värmepumpar, luftkonditionering mm) på deras marknad som är både Norden och Baltikum. Mitsubishi Electric kännetecknas av modern design, hög kvalitet, lång livslängd och överlägsen driftsekonomi. Mitsubishi Electric är idag marknadsledande i många delar av världen och är nu i en stark tillväxtfas i Sverige och Norden.


Om tjänsten:


Nu söker vi för Mitsubishi Electric´s räkning en Teamleader som vill vara med och driva kundserviceteamet framåt. Som Teamleader på Mitsubishi Electric kommer du att ha en delad roll. Du kommer att ha personalansvar för ett team på 5 personer och parallellt arbeta operativt i gruppen. Du ansvarar för de processer som involverar kundinteraktion och orderläggning. Du kommer att ha många kontaktytor internt inom företaget med bland annat, sälj, marknadsavdelning och after sales. Den operativa delen består av orderhantering såsom orderläggning, returer, reklamationer och logistik. Du och gruppen kommunicerar med kunderna genom både mail och telefon. Primärt består alltså dina arbetuppgifter av:


- Leda Teamet på 5 personer

- Operativt arbete med fokus på kundservice, orderläggning, leverans




Erbjudande:


- Möjligheten att vara med att påverka och sätta nya rutiner och processer samt utveckla teamet.


- Att få vara en del av ett erfaret och mycket serviceinriktat team som alltid jobbar med kunden i fokus.

Krav:


Personen vi letar efter har tidigare arbetat i en ledande position. Du ska vara en mycket kundorienterad och kommunikativ person som vill vara en del av att ge företagets kunder bästa tänkbara service. Som ledare är du handlingskraftig och ödmjuk med en fallenhet för att lyssna och se varje enskild individ i gruppen. Du är en beslutsam person som arbetar strukturerat och är bra på att knyta ihop säcken, från ax till limpa. Vidare önskar vi att du:


- Har arbetat minst 3 år i en ledarposition - Har erfarenhet och viljan att utveckla ett team
- Har arbetat i SAP med orderläggning och med bra orientering i systemet


- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:
- Högskoleutbildning


Tillträde, omfattning och anställning:


Start för tjänsten är omgående och heltid vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande.


Hur söker du?


Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se


We are heart working”


Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 januari 2018

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024