Customer Success Manager för Sveriges nöjdaste kunder

Arbetsbeskrivning

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en arbetsplats med möjligheter och framåtanda. Vi på ReachMee ligger i framkant inom en bransch som är framtiden inom tech, där det nyaste just nu utvecklas. Vi erbjuder dig kollegor som har en passion för sitt yrke och som samtidigt verkligen bryr sig om varandra och sina kunder på riktigt. Vi erbjuder dig helt enkelt att bli en del av en familj, inom en bransch, i full fart på väg in i framtiden.

På ReachMee tror vi på att rätt attityd, driv och talang inte har någon speciell ålder eller bakgrund. Vi tror att du har bättre förutsättningar än de flesta andra om du bara som vi har rätt engagemang. Vi tror också på att växa som person genom ansvar och förtroende och att vi lär oss genom att faktiskt få prova på att göra, inte bara observera. Genom att göra blir du också en viktig del i att påverka din egen riktning likväl som vart vi är på väg. Hos oss kan du i takt med att vi och våra team växer utvecklas i din befintliga roll, eller ha goda möjligheter att gå vidare till en ny roll inom företaget. 

Vad får du göra hos oss?? 
Att vara kund hos ReachMee ska vara en upplevelse i världsklass! Att våra kunder tas väl om hand och kommer igång med våra lösningar på bästa sätt lägger grunden för värdet av våra tjänster och en långvarig och djup relation. För att bli ännu bättre på att leverera den här upplevelsen och ge våra kunder en fantastisk start med oss söker vi dig som tycker att det roligaste och viktigaste arbetet som finns är att hjälpa kunder.

Ditt jobb stöttar viktiga HR-processer som ser olika ut från kund till kund. Därför handlar rollen mycket om vara ett bollplank för kunden där man ska kunna vara inlyssnande, konsultativ och vara en guide till den bästa lösningen för varje kund. En stor del av din tid kommer att spenderas ute hos kund. Du behöver därför både vara beredd att ibland resa i jobbet samt vara bekväm med att, ensam och i team representera oss på ReachMee. 

Rollen som Customer Success Manager innebär att:


• Ha ett helhetsansvar för onboarding (uppstart/uppsättning) för våra kunder
• Tillsammans med sälj-, support- och leveransorganisationen arbeta för att öka kundens värde i användningen av ReachMee
• Koordinera och genomföra nykunds- och uppgraderingsprojekt
• Hålla systemutbildningar ute hos kund och guida dem i hur de bäst använder våra tjänster
• Samla in synpunkter och supportfrågor i projekten och se till att de hanteras korrekt inom organisationen likväl som att arbeta med proaktiv support
• Analysera användningen av våra system för att på bästa sätt kunna prioritera och genomföra rätt aktiviteter mot kund
• Proaktivt kontakta kunder där vi identifierat att de med vår kunskap kan få ut ännu mer av ReachMee
• Över tid utveckla ReachMees utbildningsprogram för våra kunder

Vi söker dig som har:

• Minst 5 års sammanlagd erfarenhet i en kundtillvänd funktion så som sälj, utbildning eller motsvarande
• Ha arbetat i projekt på plats ute hos kund
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)?
• Dator- och webbvana
• Vana vid att prata inför publik och/eller hålla utbildningar

Meriterande


• Branschvana (HR-lösningar/SaaS/Undersökningar)?
• Pedagogisk utbildning eller erfarenhet av pedagogiskt arbete
• Erfarenhet av arbeta med statistik 

Om oss
ReachMee erbjuder en marknadsledande lösning för att hitta, rekrytera och anställa talanger och används dagligen av smarta organisationer som vill rekrytera effektivare och öka chanserna att hitta rätt person till rätt plats. Med rätt teknik, djupa insikter i rekryteringsprocesser och en passion för att lösa sina kunders utmaningar har ReachMee tagit en stark position på den nordiska marknaden. De över 450 kunderna återfinns inom både privat- och offentlig sektor och lösningen används av stora såväl som mindre företag, däribland NCC, Clas Ohlson och McDonalds. ReachMee har kontor i Göteborg, Oslo, Kiev och har sitt huvudkontor vid Södra Station i Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Engman, Talent Acquisition Manager
+46733 61 07 34
Anna Engman, Talent Manager
+46733 61 07 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GlobeSoft AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 maj 2016

Besöksadress

Rosenlundsgatan 52
None

Postadress

Rosenlundsgatan 52
Stockholm, 11863

Liknande jobb


Guider/informatörer till Framtidens Fastighetlabb, Familjebostäder

23 april 2024

19 mars 2024

Utbildare inom Teknik

Utbildare inom Teknik

15 mars 2024

15 mars 2024