OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Attraktiva Episerver erbjuder nu dig som vill arbeta i en kundnära roll med fokus på den europeiska marknaden en omväxlande och fartfylld roll som Customer Success Manager. Vill du arbeta på ett globalt företag med stora framtidsplaner tillsammans med roliga kollegor och högt tempo men alltid med fokus på work life balance? Då tycker vi att du ska söka rollen redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Episervers räkning en Customer Success Manager till deras kontor i Stockholm.
Företaget är svenskt i grunden men idag är man ett globalt bolag som finns representerat på olika platser i världen. På kontoret på Regeringsgatan i Stockholm sitter ungefär 150 personer. I rollen som Customer Success Manager kommer du att tillhöra ett team varav två sitter i Stockholm, tre i England, tre i USA samt två i Tyskland. Du rapporterar till din närmsta chef som sitter i USA. Därför vill vi att du skickar in ditt CV på engelska.
Rollen som Customer Success Manager har stort fokus på affären samt på att ge kunderna service i världsklass. Episerver är ett roligt företag med högt tempo och höga krav, men där teamwork, gemenskap samt work life balance alltid är i fokus.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Episerver. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig över 14 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som Customer Success Manager kommer garanterat aldrig kännas tråkig! Du kommer att arbeta med många olika kontaktytor; såväl med kunder över hela Europa som med kollegor internationellt på Episerver. Rollen är omväxlande då du dels kommer att arbeta direkt gentemot kunder, men även med administration och rapporter som rör renewals.
Du kommer tillexempelvis att:
* Ansvara för renewals av licenser och uppdatering av hostings och cloudtjänster
* Assistera samt lägga forecast
* Vara en nyckelperson för att bibehålla nöjda kunder i Europa
* Se över nya affärsmöjligheter tillsammans med Account Managers
* Skapa och genomföra försäljningspresentationer.
Tjänsten passar dig som har arbetat ett par år och är trygg i din roll som relationsbyggare. Vidare ser vi att du har en förståelse för det ekonomiska flödet då du kommer att se över kundkontos status.
VI SÖKER DIG SOM
* Har 3 års erfarenhet från en roll där du arbetat aktivt med koordinering, försäljning samt kundservice
* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då både språken används dagligen. Då närmsta chef är engelsktalande är ett krav att du skickar in ditt CV på engelska.
* Är van användare av Officepaketet och speciellt Excel, där du förväntas ha hög nivå och ha erfarenhet av att skapa pivottabeller
Det är meriterande om du:
* Arbetat i mjukvarubranschen/ har ett IT-intresse.
* Talar och skriver flera skandinavisk språk eller tyska.
Som person är du orädd och engagerad med en hög känsla för service och att hantera kundrelationer. Dina tidigare erfarenheter av att arbeta kundfokuserat har gett dig skinn på näsan och du kommunicerar på ett sätt som inger förtroende med en säljande personlighet. För att trivas i rollen krävs att du trivs med såväl sociala och utåtriktade arbetsuppgifter, som med administrativa moment såsom orderhantering och statistik.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, konsultuppdrag
* Placering: Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
INFORMATION OM FÖRETAGET
Episerver Sveriges ledande plattform för CMS, marknadsföring och E-handel. I grunden är Episerver ett svenskt företag men idag finns man representerade på flera håll runt om i världen och styrs från USA. Episervers vision är att göra det enkelt för sina kunder att skapa effektiva, digitala upplevelser för sina kunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231