OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du köper ett par skor på nätet. Ett par dagar senare kommer ett till mail från samma återförsäljare och du får en rabattkod inför ditt nästa köp. ”Hur gör de egentligen det där?”, tänker många förmodligen. Men om du redan vet en massa om datadriven marknadsföring och är ute efter en spännande produkt så kan du sluta leta. Triggerbee har på bara tre år etablerat sig som en framgångsrik mjukvaruleverantör i området och har stora planer för framtiden som endast kommer vara möjliga med en Customer Success Manager i spetsen.
OM TJÄNSTEN
Triggerbee är ett snabbt växande startup som arbetar med att göra webben mer personlig genom dataanalys, automation och integrationer. De har haft en fantastisk tillväxt sedan starten för två år sedan och erbjuder nu sina mjukvarulösningar till flera ledande nordiska företag. De fyra ledstjärnorna som genomsyrar kulturen på bolaget är: laget först, kunden i fokus, hälsa och balans samt kontinuerligt lärande, något som Olof, VD och grundare ser till att man tillämpar tydligt i organisationen.
Kundportföljen är väldigt spännande och Triggerbee förser bolag som iDeal of Sweden, Gymgrossisten, Bonnier och Affärsvärlden med sina tjänster. Produkterbjudandet innebär en tillväxtplattform som syftar till att konvertera digitala footprints på kundernas webbsidor till omsättning genom datadrivna leads, analys och konverteringsbudskap, vilket du kommer utbilda kunderna i för att de ska uppnå maximal nytta. Du kommer som Customer Success Manager vara ansiktet utåt och hantera on-boardingen av nya kunder, men även att finnas tillgänglig för existerande kunders behov och önskemål. I din roll är du proaktiv i kundrelationerna och söker aktivt upp dem, lyssnar på deras utmaningar – inte bara inom användningen av produkten utan även i digital marknadsföring och digital strategi.
Klicka på Play nedan för att se vad som händer bakom kulisserna på Triggerbee
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Triggerbee.
ARBETSUPPGIFTER
Som Customer Success Manager omfattar dina ansvarsområden dels att skapa och stärka kundrelationer, men även att hjälpa nya och existerande kunder att använda Triggerbee på en nivå där de får ett så stort mervärde som möjligt. Det innebär att du utbildar kunderna i verktyget och säkerställer att kunderna använder så mycket av funktionerna i Triggerbee som är möjligt.
Du kommer även i rollen:
* Hålla kundpresentationer och utbildningar
* Hjälpa kunder med konverteringsoptimering: skapa onsitekampanjer och budskap för att få så många besökare som möjligt att konvertera på webbplatsen
* Ha ett tätt samarbete med sälj- och marknadsteam
* Finnas tillgänglig och rådge kunder vid frågor och övriga ärenden, men även aktivt följa upp användning och förståelse
* Hjälpa och vägleda olika kunder i det digitala landskapet med inbound marketing
Tjänsten passar dig som tycker det är spännande med tech startups med spännande tillväxt och mångårig erfarenhet av datadriven marknadsföring. Om du är kundorienterad, intresserad av att bredda ditt nätverk och vill komma i kontakt med häftiga varumärken kommer du trivas på Triggerbee. Du vill växa med bolaget och i din befintliga roll genom kompetensutveckling, något som är en del av kulturen.
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta i digitala marketingverktyg som Mailchimp, Rule, Apsis, Facebook Ad Manager, Wordpress eller liknande
* Gillar att få besökare att konvertera genom ex: copywriting, A/B tester och grafik
* Har kunskap i Google Analytics
* Har grundläggande kunskaper om sociala medier, digitala strategier och konverteringsoptimering
* Har professionell kunskap i svenska och engelska
Det är meriterande om du har kunskaper i:
* HTML, CSS och JavaScript
* Grafisk design genom Photoshop
* Copywriting
Som person har du en stark serviceförmåga och agerar tillmötesgående i ditt bemötande mot andra. Du kommunicerar samt hittar lösningar på behov och problem och drivs av att göra affärer genom aktiviteter som påverkar organisationens långsiktiga resultat och trivs när du självständigt får välja arbetsmetod i det. Du fattar nödvändiga beslut för att driva ditt arbete framåt och ser till att planera och organisera på ett effektivt sätt för att leverera inom utsatta tidsramar.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Saltmätargatan, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Amanda Axelsson
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Triggerbees önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Triggerbee erbjuder en positiv och härlig arbetsplats i centrala Stockholm där de anställda har en stark teamkänsla med gemensamma aktiviteter, träningstillfällen och frukost tillsammans varje morgon. När man vill ta en paus finns pingis- och fotbollsbord uppställda redo för en omgång. Vill du vara med?
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231