Customer Success Specialist till spännande techbolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som gillar att ge avancerad support och vill vara med och sätta nya rekord i kundnöjdhet 🚀

Du finns i Stockholm eller Göteborg, vi är flexibla, det viktigaste är att vi är rätt för varandra!

Om rollen
Som Customer Success Specialist hos oss kommer du att arbeta i ett drivet och kompetent team om fem personer. Vi ansvarar för att:

- samtliga kunder är nöjda med vår produkt genom att ge proaktiv och reaktiv teknisk- och användarsupport.
- stötta våra kollegor inom organisationen med teknisk expertis gällande uppsättningar, funktionalitet, användarvänlighet mm kring våra produkter.


Vi använder oss av främst Hubspot servicehub för att hantera våra ärenden med kund och utvecklar ständigt våra arbetssätt för att på bästa sätt kunna stötta våra kunder i sitt användande av våra produkter.

Ditt uppdrag
I rollen kommer du:

- främst vara 1st line där du kommer att besvara frågeställningar från våra kunder via hjälpcenter, chat, mail och telefon genom bla. felsökning, tydliga svar till kunden och genomgångar av funktionalitet
- bidra i vårt proaktiva supportarbete såsom uppdatering av manualer, e-learning och user adoption.


Du kommer snabbt få lära dig alla delar av vår plattform och produkter för att ge en god service till våra användare, självklart i samarbete med övriga kollegor i teamet. Ingen dag är den andra lik och du kommer att få spännande utmaningar varje dag!

Om dig
Vi söker dig som har:

- en pedagogisk ådra och som gillar problemlösning och att hjälpa och stötta andra
- lätt för att sätta dig in kundens situation och snabbt och effektivt hittar rätt sätt att hjälpa till
- ett gott tålamod som är bra på att förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt för personer med varierande kunskapsnivå
- mycket god teknisk förståelse och lätt för att lära dig ny mjukvara samt tycker att det är spännande att hålla dig väl uppdaterad med nyheter i vår plattform och våra produkter


Du är medveten om att varje kontakt med kunden räknas och har stor påverkan på deras nöjdhet med våra produkter och oss som företag.

Din bakgrund
Vi söker flera nya kollegor till teamet med varierad erfarenhet och kunskapsnivå. För att trivas i en av rollerna hos oss ser vi att du har någon av nedan nivå av erfarenheter och kunskap:

Nivå 1: Du har en god teknisk kompetens och intresse samt erfarenhet av kundservice, gärna teknisk support. Du kommer direkt från studier eller har 1-2 års erfarenhet.

Nivå 2: Du har en god teknisk kompetens och intresse samt ca 2-5 års erfarenhet av liknande uppgifter, gärna inom teknisk support.

För båda nivåerna gäller att du har teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande, exv inom Systemvetenskap eller liknande, samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Övrigt meriterande:

- Skriva SQL frågor
- Programmeringskunskap
- Pedagogisk bakgrund


Om oss
På Stratsys blir du del av ett techbolag med engagerade människor som brinner för att förenkla våra kunders arbetsliv. Vi gör det genom smarta produkter på vår plattform för styrning och ledning.

Ser det här ut som en roll för dig? Tveka inte, visa ditt intresse redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande.

Är just denna roll inte helt rätt men du är intresserad av vad vi som bolag kan erbjuda dig? Visa ditt intresse genom att connecta med oss, vi söker ständigt nya talanger till vår växande verksamhet i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vill du läsa mer om oss och dina framtida kollegor och ta del av vår vardag här på Stratsys? Gå in på   jobs.stratsys.com (http://www.jobs.stratsys.com/) eller följ oss på LinkedIn och Facebook

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Wernesten
0704 293428
Emma Kavsjö
0767-671600

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stratsys
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 22 april 2021

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Brahegatan 10
Stockholm, 11437

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024