Customer Support - E-handel

Customer Support - E-handel

Arbetsbeskrivning

Vendre bygger ett marknadsledande e-handelssystem för butiker som Ur & Penn, mStore, Skinroller, Geggamoja, Micki leksaker och många fler. Vårt mål är att leverera en marknadsledande support till vår e-handelslösning. Vi söker dig som vill vara en del av vårt supportteam och hjälpa oss och framförallt våra kunder att utvecklas inom e-handel.

Kort om Vendre
Vi är ett techbolag som har byggt och vidareutvecklar en e-handelsplattform för primärt svenska bolag som säljer till Sverige och internationellt. Vi har funnits sedan 2007 och är en av Sveriges snabbast växande e-handelsplattformar med en tillväxttakt på ca 30% per år de senaste två åren. Vi växer snabbt och vi har företagskultur som vår viktigaste byggsten. Du kommer vara med på en resa där du både är en nyckelperson i våra kunders framgång och samtidigt jobba för att förbättra och vidareutveckla svensk e-handel.

Om rollen
Support är en av våra viktigaste funktioner. Det är du och dina kollegor som oftast har första kontakten med våra kunder när de har en fråga, utmaning eller vill göra något nytt i sin e-handel. Din känsla för att ta hand om kunden genom nyfikenhet och stort tekniskt intresse är avgörande för att våra kunder ska fortsätta att stormtrivas med oss och vår plattform.

I rollen kommer du att
- Ansvara för att svara på våra kunders olika frågor samt skicka vidare ärenden till rätt funktion (exempelvis teknisk support).
- Driva arbetetet, tillsammans med övriga team för att få Sveriges nöjdaste kunder.
- Samarbeta tätt med vårt produktteam för att samla in kunders önskemål och feedback för att ständigt förbättra vår plattform.
- Stötta med att kontinuerligt uppdatera och vidareutveckla Vendres supportsida.


Vendre växer och rekryterar ofta internt. Som customer support kommer du få stor inblick i alla Vendres funktioner och processer vilket ger dig en utökad möjlighet att ta mer ansvar inom supportfunktionen när vi växer samt växa inom organisationen.

För att trivas i rollen tror vi att du
- Har jobbat med B2B-support i en liknande roll inom SaaS-tjänster.
- Har jobbat i ärendehanteringssystem, gärna i Zendesk.
- Är trygg och duktig på kommunikation även i stressade situationer.
- Gillar att kommunicera med kund och tycker att kluriga utmaningar är lika roligt som vi.
- Har en härlig “det-här-löser-vi-attityd” och hittar effektiva lösningar på problem.
- Är prestigelös och gillar att ta tag i saker på egen hand.
- Drivs av att hjälpa andra; “möjliggörare” är ett ord som beskriver dig väl.


Vi erbjuder dig
Att ta plats i ett härligt och ambitiöst team som hjälper svenska e-handlare med dagliga utmaningar. Vi har ett härligt kontor i centrala Stockholm och erbjuder även möjlighet till att jobba delvis remote. Vi tror stenhårt på att man ska jobba där man mår som bäst och har bäst fokus.

Du kommer att få möjlighet att vidareutvecklas inom e-handel och kundservice genom erfarna kollegor men även utbildningar internt likväl externt. Det finns gott om möjligheter att ta mer ansvar inom Vendre i och med vår snabba tillväxttakt och hos oss hittar du en personlig och familjär kultur, vilken vi är måna om att behålla även när vi fortsätter att växa. Det finns en stor uppmuntran till att ta egna initiativ och att alla på Vendre kan påverka det vi gör.

Låter det som jobbet för dig?
Känns det som att du och Vendre är en bra match? Varmt välkommen att ansöka!

Vår rekryteringspartner UrbanUrban hanterar samtliga ansökningar och kontaktperson är Lina Martinsson (lina@urbanurban.se). Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael

Karl
0707212154
Mikael Nyström

Ida Garamvölgyi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vendre
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Besöksadress

Saltmätargatan 5, Stockholm
None

Postadress

Saltmätargatan 5
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024