Customer Support Engineer

Customer Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Är du helikoptertekniker och vill ha hela världen som din arbetsplats? UMS Skeldar befinner oss nu i expansiv fas där vi lägger in ytterligare en växel för att öka tempot i utvecklingen och produktionen av våra system. Skeldar V-200 är en UAS-plattform som är anpassad för den militära och civila marknaden världen över. Detta är en otrolig möjlighet för dig som vill vara med och utveckla framtidens Unmanned Aerial Vechicle (UAV) och samtidigt vara med och bygga upp vår globala support. Tveka inte att söka redan idag.

Vi erbjuder:

- En unik möjlighet att vara med och starta upp en ny funktion inom ett snabbt växande företag.
- En dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik
- En högteknologisk produkt som just nu ligger i framkant på marknaden.
- Varierande arbetsuppgifter och så småningom hela världen som din arbetsplats
- En möjlighet att påverka innehållet i din framtida yrkesroll
- Underhålla helikoptrar och markstationer
- Åka med leverensteamet och göra uppstart med kunderna
- Lära upp och handleda kundernas personal
- Finnas på plats hos kunden medan de blir självgående inom systemen
- Vara kundens kontaktperson både på plats hos kunden och hemifrån


Arbetsuppgifter:

Då UMS Skeldar på kort tid vunnit ett flertal stora kundkontakt expanderar vi företaget med ett flertal spännande positioner. Denna tjänst är en del av globala support och kommer att vara en nyckelroll när det kommer till våra kundleveranser. Tanken är att du både kommer jobba som helikoptertekniker hemma och hos kund men även utbilda och handleda kundens egna tekniker på plats för att de på egen hand ska kunna serva och underhålla systemen. Beroende på kontraktets omfång och antalet tekniker kan dessa uppdrag pågå från allt mellan ett par veckor till flera månader. Denna position kommer inledningsvis vara en helikopterteknikertjänst där du får en chans att lära dig systemen från grunden. I takt med att du blir självgående när det kommer till de tekniska bitarna så kommer din roll att inkludera en handledande, pedagogisk funktion och teknisk kundsupport.

Du kommer bland annat att:

- Underhålla helikoptrar och markstationer
- Åka med leverensteamet och göra uppstart med kunderna
- Lära upp och handleda kundernas personal
- Finnas på plats hos kunden medan de blir självgående inom systemen
- Vara kundens kontaktperson både på plats hos kunden och hemifrån


När du blir självgående i denna tjänst kommer det innebära ett flertal längre resor beroende på kundernas behov och uppdragets komplexitet.

Kravprofil:

- Helikoptercertifikaten B1 och B2
- Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet som helikoptertekniker
- Mertiderande: helikoptercertifikat B1.4
- För denna tjänst ställs höga krav på såväl engelska som svenska i tal och skrift
- Meriterande: kunskaper inom andra språk
- För denna tjänst är det viktigt att du är orädd och vågar ta dig an nya utmaningar. Vidare så är du ansvarstagande och självgående vilket innebär att du på egen hand kan driva ditt eget arbete framåt. Du är bekväm när det kommer till att kommunicera och sätter stort värde på samarbete såväl internt som externt.


Övrigt:

- Arbetsplats: Du är stationerad i Linköping men tjänsten innebär att du kommer arbeta på olika platser i Sverige och runt om i världen.
- Tjänstegöringsgrad: Heltid
- Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: UMS Skeldar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Liknande jobb


2 januari 2024

19 december 2023