Customer Support manager

Arbetsbeskrivning

Är du en people-person och vill vara med på vår resa?

Som kundtjänstchef hos oss kommer du att ansvara för ett av Fyndiqs nyckelteam på vår väg mot fortsatt framgång i Sverige såväl som internationellt. Kundtjänsten på Fyndiq är det team som dagligen möter våra kunder och som för kommunikationen mellan dem och våra handlare. Rollen som kundtjänstchef innebär att ha det yttersta ansvaret över Kundtjänst-teamets arbete, utveckling och välmående. Stor del av ditt fokus kommer att ligga i att fortsätta utveckla individerna såväl som samhörigheten och lagkänslan i gruppen.

Vår kundtjänst består idag av 19 serviceinriktade och kvalitetsmedvetna medarbetare, vars mål är att leverera den bästa kundtjänsten till våra kunder. Som kundtjänstchef har du personalansvaret för teamet vilket innebär allt från coachande och kulturbyggande till medarbetarsamtal, lönesamtal, introduktion av nyanställda och delaktighet i rekrytering. Detta innebär vidare att sätta och följa upp mål, ge feedback, peppa och inspirera för att bibehålla och utveckla ett grymt team såväl som att stötta teamet i det dagliga. Du rapporterar till vår VD och tillsammans med övriga avdelningschefer arbetar du aktivt för att utveckla Fyndiq och bidra till företagets fortsatta resa.

In den här rollen är du ytterst ansvarig för att kundtjänsten fungerar optimalt, och till din hjälp i det operativa kundtjänstarbetet finns vår Operations and Development Manager som ansvarar för att flöden och verktyg fungerar och är väl anpassade till kundtjänstens arbete.

Är du den vi söker?

För att lyckas i den här rollen är du trygg i dig själv och ditt ledarskap, därför tror vi att du har arbetat i liknande roller tidigare. Du har erfarenhet av att arbetsledning, gärna från flera arbetsplatser. Vidare är vi övertygade om att du lever och andas vikten av god service och har du tidigare arbetat i en ledande roll inom en bransch med unga medarbetare är det meriterande. För att lyckas i den här rollen har du även ett starkt fokus på kunden och på att vinna tillbaka kunder som av en eller annan anledning är missnöjda. Din ledarstil är coachande, inspirerande och inlyssnande.

Det är till din fördel om du tidigare haft personalansvar och förstår vikten av ett starkt team med bra sammanhållning och teamspirit. Du är en prestigelös och lyhörd individ som sätter medarbetarna i första rummet eftersom du vill få andra att växa och utvecklas. För att lyckas hos oss är du en person som drivs av utmaning och möjligheten att vara med och påverka i ett bolag som drivs av entreprenörsanda. Du är proaktiv med en positiv och lösningsorienterad inställning. Teamwork, kommunikation och flexibilitet är viktiga begrepp hos oss på Fyndiq och så även hos dig.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som kundtjänstchef blir du en viktig medspelare i vår utveckling och framtid. Du kommer att vara med och göra skillnad. Det är korta beslutsvägar, hårt arbete, teamwork och resultat som räknas. Vi erbjuder dig en mångkulturell och föränderlig miljö med människor som alla är passionerade för sitt arbete. Vi växer snabbt och det händer mycket roliga saker i takt med att vi växer samtidigt som det ställer krav på alla våra medarbetare. Miljön på vårt kontor är familjär och skapad för samarbete och kreativitet.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Researcher Jakob Wallöf, på jakob@fyndiq.se eller på 072-577 5711. Då det är semestertider kommer vi att behandla din ansökan först i augusti, men ansök gärna redan nu.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR manager Anna Wikman
0725775710
HR manager Anna Wikman
0725775710
Researcher Jakob Wallöf
0725775711
Jakob Wallöf
0725775711
Reseracher Jakob Wallöf

Jakob Wallöf

Rekrytering och HR-chef Anna Wikman

Jakob Wallöf

Sofie

Elinor Taiwo
072-507 57 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FYNDIQ AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 4 juli 2014

Besöksadress

ALSTRÖMERGATAN 20
STOCKHOLM

Postadress

ALSTRÖMERGATAN 20 A 3TR
STOCKHOLM, 11247

Liknande jobb