Customer Team Manager till Atea

Customer Team Manager till Atea

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget i informationsteknologi? Tycker du att det är kul att arbeta i en driftorganisation som förespråkar fortbildning och utveckling och där du får arbeta långsiktigt med kunder? Vi på Atea Managed Services (AMS) har ett uppdrag att leverera en stabil och kostnadseffektiv tjänsteleverans, och det innebär såväl leveranser från Ateas eget datacenter, som fjärrdrift av lokala installationer i kundens datacenter. Nu söker vi dig som har den tekniska kunskapen och som vill arbeta i en ledande roll som Customer Team Manager!

Om tjänsten
Rollen som Customer Team Manager på Atea är en bred roll där du får möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Du arbetar med daglig drift av Windows, Linux, virtualiseringsplattformar, Office365, lagring och backup, och leder/coachar samtidigt ditt team i det dagliga arbetet.

I rollen arbetar du också nära och har dialog med en av våra större kunder, där du ansvarar för service och leverans tillsammans med ditt team.

Ditt team består av ca 10 tekniker som är placerade i Östersund och i Luleå. I teamet finns också en Service Delivery Manager som du arbetar nära.

Dina arbetsuppgifter består till stor del av:
• Att leda ditt team i det dagliga arbetet
• Vara delaktig i planering av arbetet
• Delta i möten med kunden
• Vara en viktig kugge och tillsammans med teamet arbeta med daglig drift

I tjänsten ingår även beredskap vissa veckor.

Hos Atea erbjuds du ett utvecklande arbete där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.

Detta är direktrekrytering och du erbjuds en tillsvidareanställning hos Atea med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi tror att du som söker tidigare har arbetat som IT-konsult eller med drift på en IT-avdelning, men att du nu lockas av att arbeta i en ledande roll där du också får jobba långsiktigt med dina kunder. Vi ser att dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som Customer Team Manager på Atea Managed Services är du en person som alltid sätter kunden i fokus. Du är driven, lösningsorienterad och levererar på tid. Och du tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet tillsammans med dina kollegor!

Du är social, har en god kommunikativ förmåga och du har lätt för att samarbeta inom teamet och den omgivande organisationen.

För att lyckas i tjänsten bör du ha följande:
• Kunskaper om Windows server
• Kunskaper om MS365
• Coachande ledaregenskaper

Meriterande är om du har kunskap om drift av Linux och om du har arbetat i en roll som Team Manager tidigare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.

Om ATEA och vårt erbjudande
Atea finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden.
Vi samlar it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi har specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Hos Atea är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Läs mer om oss på www.atea.se

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess har Atea valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Johanna Stighall på 073-684 73 81 eller johanna.stighall@adecco.se

Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Sista ansökningsdag 2021-12-05.

OBS Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kan komma att avsluta processen innan ansökningstiden har löpt ut.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Team Manager, Customer Team Manager, Team leader, Teamledare, Atea, IT-teknik, IT-support

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023