Dansk- eller norsktalande medarbetare till Nordic Customer Service

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med snabbrörliga konsumentprodukter samt läkemedel. Detta är ett uppdrag med start så snart som möjligt som kommer att pågå som minst t.o.m. januari 2016. Tjänsten är stationerad vid det nordiska huvudkontoret utanför Stockholm.

Som anställd hos oss på Avanzera har du fast månadslön och lön innevarande månad.


Arbetsuppgifter:

Du kommer att arbeta med fokus på order, logistik, master data och kundrelationer. Rollen innebär att du ansvarar för dina egna kunder, från order till leverans, och du måste prioritera effektivt mellan order, leveranser, returer och reklamationer. I rollen ingår även att ansvara för produkternas masterdata i enlighet med rådande GS1 riktlinjer/standard.

Du kommer att ha daglig kontakt med kunder angående lagerstatus, leveransbesked etc. samt att du har mycket kontakt med logistikpartners, de egna lagren samt de lokala kontoren man har i övriga Norden. Kunder är alla stora dagligvaruhandelskunder och läkemedelsgrossister i Norden och produkterna man distribuerar är såväl läkemedel som snabbrörliga konsumentvaror.


Din bakgrund:

Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och har vana att arbeta med snabbrörliga konsumentprodukter och logistikkedjan. Har du erfarenhet från amerikanskt bolag är det meriterande. Eftersom man arbetar nordiskt samt har engelska som koncernspråk är flytande engelska, tal såväl som skrift, en förutsättning. Är du dessutom dansk- och/eller norsktalande är det starkt meriterande. Man arbetar mycket i SAP samt att man behandlar stora mängder data i Excel och goda kunskaper i båda verktygen är ett krav.

Som person är du noggrann då man måste säkerställa att man följer EU direktiv och nordisk lagstiftning angående hur man får distribuera läkemedel. Du trivs i en roll där det händer mycket och ingen dag är den andra lik. Viktigt är också att du trivs att arbeta som en del av ett team där man tar gemensamt ansvar för leveranserna och hjälper varandra. Det inträffar oförutsedda saker och det uppstår problem som måste lösas snabbt och smidigt, därför bör du vara lösningsorienterad med en positiv grundinställning.

Sökord: Customer Service, Supply Chain, logistik, orderhantering, SAP


Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 augusti 2015

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Sommarjobbare till Greenely!

Sommarjobbare till Greenely!

2 juni 2024