Dansk översättare extra till Jollyroom, på distans eller i Göteborg

Dansk översättare extra till Jollyroom, på distans eller i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Studerar du, kan danska och vill ha ett spännande extrajobb inom översättning/textproduktion på Nordens största e-handelsbolag inom barn och baby? Vill du ha ett flexibelt jobb där du kan välja om du vill sitta på kontor eller på distans? Då ser vi fram emot din ansökan!
Med ett växande sortiment behöver nu marknadsteamet Content en kreativ och effektiv dansk översättare, som vill vara med och bidra till att våra danska produkttexter fortsätter att hålla hög kvalitet. Teamet består av danska, tyska, norska samt finska översättare som jobbar tätt tillsammans med våra svensktalande innehållsproducenter. Som översättare jobbar du antingen från kontoret eller på distans under 2-3 dagar i veckan mellan kl. 8-17 och rapporterar sedan till Content Producer/Coordinator.
Arbetsuppgifter
Översättarens primära uppgifter är att översätta Jollyrooms produkttexter och marknadsföringsmaterial för alla våra kanaler, som exempelvis våra sociala medier och nyhetsbrev. Texterna ska anpassas för att ge kunden en bra upplevelse och ett tryggt, träffsäkert beslutsunderlag i köpprocessen. Det säkerställs genom följande arbetsuppgifter:
- Översätta tydliga, kreativa och säljande produkttexter enligt våra riktlinjer från svenska/engelska till danska
- Uppdatera befintliga produktbeskrivningar och titlar
- Med en dansk touch och kunskap om dansk kultur översätta marknadsföringsmaterial för Jollyroom.dk, Facebook, Instagram, Youtube mm.
Utöver detta är översättaren delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor.
Din profil
- Studerande eller har annat extrajobb
- Gymnasieexamen med mycket goda studieresultat
- Mycket goda skriv- och språkkunskaper i danska
- Snabb på tangenterna och självgående i Officepaketet
- Meriterande med kunskap i bildredigeringsprogram
- Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva
- God kommunikationsförmåga och positiv inställning till förändring
Vi som arbetar på Jollyroom är doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Vi erbjuder
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående
- Omfattning: Anställningen är en visstidsanställning baserat på behov i verksamheten, i dagsläget 2-3 dagar per vecka. Vid väl utfört arbete finns möjlighet till tillsvidareanställning
- Placering: Hisings Kärra, Göteborg (i november - Sörred) alternativt distans (krav på att vara folkbokförd i Sverige)
- Arbetstider: Vardagar kl. 8-17
- Bifogas i ansökan: CV, personligt brev samt betyg
- Kontakt: HR Generalist Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning, tester och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
#jobbjustnu

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


31 januari 2024

24 oktober 2023