Danska kundtjänstmedarbetare för rekrytering till Staples

Arbetsbeskrivning

Staples är världens största leverantör av kontorsmateriel, datatillbehör och förbrukningsvaror, med verksamhet i 27 länder på 5 kontinenter. Sedan starten har Staples revolutionerat marknaden för inköp av kontorsmaterial, datatillbehör och förbrukningsvaror. Vårt mål är att göra det enkelt för våra kunder.

Den svenska verksamheten, med ca 450 medarbetare, har sitt huvudkontor i Borås och ett helt nytt centrallager i Växjö. Vi lagerhåller ett komplett och heltäckande sortiment av kontorsmateriel, datatillbehör, förbrukningsmaterial, skol- och förskolematerial, trycksaker, profilmaterial samt produkter för vård och omsorg. Våra kunder finns inom alla kategorier över hela Sverige. Med branschens bredaste sortiment av över 17 000 artiklar kan vi täcka alla företags och organisationers behov och erbjuda skräddarsydda helhetslösningar. Våra kunder kan handla där det passar dem bäst; i våra butiker, via säljare, kundtjänst eller direkt på nätet, www.staplesnetshop.se.

Staples Soul återspeglar det engagemang vi har i vårt sociala ansvar som företag. Det är det som driver oss att bidra till samhället, verka för mångfald, ta ansvar för miljön och agera på ett etiskt och korrekt sätt. Vi är medvetna om den påverkan våra beslut har för våra intressenter och samarbetar med dessa för att ta fram ömsesidigt gynnsamma lösningar. Staples är ISO 9001- och 14001-certifierat. Mer information om företaget hittar du på www.staplesadvantage.se


En serviceinriktad kundtjänstemedarbetare som arbetar proaktivt och reaktivt med kundkontakter via olika medier, bland annat telefon, e-post, webbchatt, sociala medier etc. Ger förstklassig kundservice, produkt-och servicerådgivning utför beställning och bearbetning.
Detta krävs
• All kundservice och svarskrav uppfylls / överskrids
• Respekt för standardprocesser
• Mätetalen uppnås / överskrids
• Arbetar med ”Servicology” normer och principer

Ansvar
• ”Multi skilled” i alla funktioner av kundservice, tar ansvar för orderläggning, problemlösning, offerter och hantering av klagomål till alla kundsegment .
• Skapa värde i varje kundkontakt . Bygger kundlojalitet och därmed kundens livstidsvärde med hjälp av försäljning genom service strategi
• Svarar effektivt och serviceinriktat på förfrågningar från externa och interna kunder och tar ansvar att bemöta alla kundönskemål / kontakter så utmärkt som möjligt.
• Se till att alla kontakter loggas enligt standardprocesser, med hjälp av rätt system för varje kontakttyp .
• Har goda kunskaper i operativa leveransprocesser och kan hjälpa kunden att lösa en mängd olika operativa frågor
• Ta ansvar för kundförfrågningar / klagomål och ger snabba, relevanta och lämpliga lösningar – Undviker onödig upptrappning .
• Säkerställer god kommunikation med olika avdelningar, vilket leder till att alla kundfrågor eller problem löses på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.
• Vid behov uppringande samtal vid kampanjer för vissa produkter / tjänstern.
• Ansvarar för att klagomål hanteras väl och får en bra lösning och följer ärendet fram till stängning med kunden
• Tar ansvar för egen personlig utveckling för att underhålla och utveckla kunskap om Staples produkter, tjänster och processer
• Proaktiv tar kundkontakt för att undvika eventuella servicefrågor och missnöjda kunder
• Arbeta proaktivt med andra affärsfunktioner och tredje part, dvs transportörer, leverantörer i syfte att säkerställa en problemfri ”one stop service” till kunderna
Kunskap, kompetens och erfarenhet
Språkkunskap
Flytande danska i tal är ett krav och flytande danska i skrift är meriterande.
Meriterande
Engelska
Utbildning och erfarenhet:
•Utmärkta kundservice och rapportkunskaper
• Erfarenhet av att arbeta i en kundserviceroll, helst i en kundtjänst miljö.
• Passion för att ge en enastående kundupplevelse
• Enastående kommunikationsförmåga – Både skriftliga och muntliga
• Van vid kommunikation och förhandlingsteknik
• Erfarenhet av att arbeta som en del av ett högpresterande team
• Bra problemlösningsfärdigheter – visar flexibilitet och anpassningsförmåga till gagn för våra kunder
• Kunna effektivt hantera missnöjda/arga kunder och erbjuda lösningar till alla kunder för att förbättra kundtillfredsställelsen.
• Klar, koncis och engagerande kommunikationsstil, både muntligt och skriftligt.
• Duktig på att planera sin tid och har god prioriteringsförmåga.
• Stark känsla för detaljer.
• Förmåga att arbeta bra under press och ändå inte kompromissa med kvaliteten .
• Erfarenhet av att arbeta i ett högt tempo i en kvalitetsdriven och serviceinriktad miljö.
• Utmärkta datakunskaper och teknisk kompetens
Start: Så snart enligt överenskommelse. Det finns tjänster på både hel-och deltid, skriv i din ansökan vilken omfattning du söker. Arbetstider: dagtid vardagar. Lön: marknadsmässig.




Denna rekrytering är ett sammarbete mellan Staples och Effektiv Bemanning.
Vid frågor kontakta: lisa.skoglund@effektivbemanning.se , 0709-101478

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Klaesson

Jimmy Eriksson

Jozefina Pilipovic

Dennis Lenberg

Anna Rapp

Albena Marcoff

jozefina.pilipovic@effektivbemanning.se

Lisa Skoglund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Bemanning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 juli 2014

Besöksadress

Åsboholmsgatan 6, 5 Vån
None

Postadress

Åsboholmsgatan 6, 5 Vån
Borås, 50451

Liknande jobb


FoU-koordinator, vikariat

FoU-koordinator, vikariat

2 maj 2024