Dansktalande medarbetare till kundservice

Arbetsbeskrivning

Cardif utgör försäkringsverksamheten hos den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster samt en av världens starkaste banker enligt Standard & Poor.

Cardif bedriver i dag verksamhet i 37 länder runt om i världen med fler än 50 miljoner försäkringstagare.
Cardif Nordic AB som har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan år 2000 är moderbolag till de två försäkringsbolagen Cardif Försäkring AB och Cardif Livförsäkring AB, som har filialer i Oslo och Köpenhamn samt säljkontor i Stockholm. Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ett 90-tal medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.

För mer information se www.cardif.se och www.cardif.com.

Cardif Nordics produktportfölj är omfattande. Den innehåller skräddarsydda försäkringslösningar inom personförsäkring. Med andra ord är det försäkringar kopplade till individen som innefattar bland annat sjukvårds- och olycksfallsförsäkringar, låneskyddsförsäkring samt livförsäkring.

Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en dansktalande administratör till vår Kundservice som vill arbeta i ett internationellt och expansivt företag med stabila ägare.

Vi söker dig som gärna utvecklas med företaget, trivs med att arbeta i högt tempo och ser egna utmaningar i en kreativ och föränderlig miljö.

Vi söker nu en dansktalande person för den nordiska marknaden. Du kommer att vara placerad i Göteborg men också ha kontakt med vårt kontor i Köpenhamn.

Dina huvudsakliga uppgifter består utav att serva våra kunder och samarbetspartners i vår kundtjänst men även att hantera det administrativa runt ansökningarna så som registrering och ändringar.

Du måste behärska det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Ett krav är att du har goda kunskaper i det danska språket både i tal och i skrift. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska.

Som person är du en positiv persons som trivs i högt tempo och som gärna utbyter erfarenheter och kunskaper med dina kollegor. Du är serviceminded, noggrann och har initiativförmåga samt förstår vikten av att bemöta kunder på ett professionellt sätt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från försäkringsbranschen, men det är inget krav.

Har Du frågor om tjänsten kan du kontakta vår Chef för Försäkringsservice, Maria Perfjell. Du kan skicka dina frågor till maria.perfjell@cardif.com eller ringa från och med den 12 augusti på telefon 031-730 02 55.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CARDIF NORDIC AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 juli 2013

Besöksadress

MÖLNDALSVÄGEN 91
GÖTEBORG

Postadress

BOX 24110
GÖTEBORG, 40022

Liknande jobb


27 mars 2024

Erfaren försäkringsutredare sökes!

22 mars 2024