Arbetslivsinstitutet.se

Dansktalande orderkoordinator


1 platser Tillsvidare Heltid

Vi fortsätter att förstärka vår Customer Service Department (CSD) i Tranås. CSD tar emot och behandlar samtliga order i de länder EFG arbetar. CSD har en kontinuerlig dialog med våra kunder och säljbolag angående förfrågningar, offerter och order samt våra möjligheter att tillmötesgå dessa.

Jobbet innebär att hantera en order från det att vi tar emot den tills dess att den är komplett levererad och kunden är nöjd. Eftersom flera av våra kunder finns i Danmark är det av stor vikt att du behärskar danska språket. Arbetet sker i nära samarbete med andra funktioner inom EFG, såsom försäljning, produktionsinköp, produktionsplanering, leverans och offert.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du tar emot leveransförfrågningar, offerter och order. Tillsammans med kund och säljare säkerställer du att produktion och levererans sker enligt kundens önskemål och krav. Du följer inkommen order och driver den i projektform genom produktionsplanering och produktion på ett korrekt sätt så att kundens önskemål tillgodoses. Under hela processen har du fortlöpande kontakt med kunden. Skulle något mot förmodan gå fel i leveransen utreder du detta och ser till att eventuella ersättningsprodukter produceras och levereras till kund. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Tranås.

Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst ska du tycka om att ha många kontakter. Du drivs av att hjälpa våra inredare och säljare att öka våra marknadsandelar. Att vara säljarnas och kundernas förlängda arm in i vår fabrik och Supply Chain är en naturlig roll för dig, som har tydligt kundfokus. Du är bra på att planera och har en helhetssyn över alla delar som ingår i ett leveransprojekt. Du ser tidigt om något riskerar att inte följa planerna och vidtar de åtgärder som krävs för att undvika detta.

Som person är du serviceinriktad och bra på att samarbeta. Att lyfta telefonluren och ringa en kund för att reda ut ett problem är naturligt för dig. Ditt kundfokus leder till en bra känsla för prioriteringar och du balanserar det strukturerade arbetssättet mot flexibla lösningar på ett bra sätt. Du har några års erfarenhet av arbete med order- eller leveransplanering och är trygg i rollen som projektledare/koordinator. Har du dessutom verkat inom ett område där leveranserna är större och komplexa är du en mycket intressant kandidat! Att kunna kommunicera på engelska och danska är ett krav. Du har relevant eftergymnasial utbildning, är van användare av MS Office och har erfarenhet av affärssystem (AX).

Frågor och ansökan
För mer information om tjänsten, kontakta Mats Porsö, Chef Customer Service, +46 31 350 37 86.


Facklig kontaktperson för Unionen är Suzanne Bergdahl, tel: 0140-676 62.


Ansök

> Sista ansökningsdatum: 20 July 2015
E-post: [email protected]
Övrigt: Din ansökan mailar du till Helen Nordvall, HR, [email protected] senast den 20 Juli 2015. Ansökningar och frågor besvaras löpande. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

EFG European Furniture Group AB

Besöksadress

Trehörnavägen 2
None

Postadress

Box 1017
TRANÅS, 57328

Liknande jobb


Driven orderledare sökes till Ludvika StudentConsulting 16 June 2015 Driven orderledare sökes till Ludvika
Professionals Nord R.. 16 June 2015 Ordermottagare sökes till maskinuthyrare
Orderadministratör med SAP-kunskaper Placera Personal AB 17 June 2015 Orderadministratör med SAP-kunskaper