Delivery Account Manager med fokus på customer success

Delivery Account Manager med fokus på customer success

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som motiveras av att driva en positiv effekt hos dina kunder vad gäller kundlojalitet, användningsgrad samt ökad affärsnytta av Brilliants produkter. Du drivs av att utveckla Brilliants affär hos varje kund och sporras av att nå uppsatta mål tillsammans med andra. Du ser processer och struktur som en förutsättning för att kunna vara flexibel när så krävs.

Genom att skapa och leverera insikter som påverkar både människor och affärer hjälper vi organisationer att fatta bättre beslut och att agera smartare. Vi älskar att se framgång genom engagerade människor, och vi drivs av att se att vi gör skillnad för så många världen över! Vi gör detta genom kund- och medarbetarmätningar och genom konsulting kopplad till våra digitala produkter.

Brilliant Life ❤️

- Du kommer att vara en del av ett härligt gäng som har kul på jobbet och alltid ställer upp för varandra
- Ett utmanande och intressant arbete med kompetenta kollegor i ett starkt kunskapsföretag
- Du är med på en stark tillväxtresa som bara har börjat
- Vår produkt finns idag i 60 länder och på 40 språk
- Välmående och engagerade medarbetare med fokus på att lyckas tillsammans


Om rollen

Tack vare våra engagerade Delivery Account Managers är våra kunder väl omhändertagna under sin tid med oss. Våra Delivery Account Managers ansvarar för kundresan i sin helhet och för att få affären att växa. Det innebär till exempel projektplanering, utbildning i verktyg och arbetssätt, budget och uppföljning av projektleverans, merförsäljning och förlängning av avtal. Internt jobbar du nära kollegor som teamar upp med dig i leveransen. Hos kunden har du oftast kontakt med en HR-chef, kundservicechef eller marknadschef.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ansvar för försäljningsbudget för ett urval av Brilliants kunder, vilket består av förlängning av abonnemang, merförsäljning av nya abonnemang och professional services tjänster.
- Ansvar för att proaktivt driva customer success arbetet hos befintlig kundbas för att driva kundnöjdhet, användningsgrad och öka kundens faktiska och upplevda värde av våra tjänster
- Ansvar för nya kunders onboarding i Brilliants samtliga system. Projektplanering, design av frågebatteri, utbildning i verktyg och arbetssätt
- Resultatgenomgång baserat på plattformens data (ej analys)
- Proaktiva avstämningar med kund för att säkerställa önskad effekt och rådgivning om mål och möjliga tilläggsaktiviteter. Kontaktperson för kund samt samlad punkt internt för leveransrelaterade frågor
- Främja ett tvärfunktionellt arbetssätt, genom smidiga överlämningar mellan projektteam
- Nyttja digitala uppföljningsverktyg, för att på ett smart sätt arbeta proaktivt och systematiskt med sina tilldelade kunder
- Aktivt bidra med och dela med sig av sin kompetens till teamet och övriga kollegor inom Brilliant


Personliga egenskaper

- Gott affärsmannaskap, business minded
- Relationsbyggare
- Förtroendeingivande med högt kundfokus
- Samarbetsförmåga
- Processorienterat och strukturerat arbetssätt
- Engagerande och kan motivera till utveckling och förändring
- Konsultativ och rådgivande


Kompetenskrav

- Högskoleutbildning inom företagsekonomi, marknadsföring alt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av kundnära arbete och relationsdriven försäljning
- Ha förutsättningar att lära sig hela Brilliants erbjudande
- Språk: svenska och engelska, flytande i tal och skrift
- Behärskar MS Office
- Meriterande med erfarenhet av Start deliver, Lime


Tidigare erfarenheter

- Kund och/eller medarbetarmätningar
- HR-arbete
- Ledande position inom kundservice/kundsupport
- Projektledning
- Försäljning och att skapa goda kundrelationer


Det här är Brilliant 💎

Våra medarbetare är det mest värdefulla vi har. Det är de som skapar och levererar agerbara insikter till organisationer världen över. Vi är en mix av systemvetare, beteendevetare, analytiker, marknadsförare, ingenjörer och ledare som alla har en sak gemensam. Vi drivs av att hjälpa andra. Vi hjälper kunder och vi hjälper varandra. Vi är vänliga och generösa och förstår på djupet värdet av människor i alla organisationer.

Känner du att du skulle kunna trivas och vilja utvecklas tillsammans med oss? Vi ser fram emot att höra av dig!

Team Brilliant

Omfattning: Heltid Start: Omgående Placering: Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brilliant
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 26 december 2021

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024