Deloitte i Östersund söker löneassistenter

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett av Sveriges mest spännande företag?
Deloitte erbjuder tjänster inom bl a revision, redovisning, skatt och outsourcing av ekonomifunktioner. Vi är en del av ett globalt nätverk, Deloitte Touche Tohmatsu Limited, med cirka 200 000 medarbetare i 150 länder. Med förstklassig kompetens och lokal expertis samverkar vi inom nätverket för att leverera på bästa möjliga sätt för våra kunder, oavsett var i världen de bedriver sin verksamhet. I Sverige är vi 1 150 medarbetare vid ett trettiotal kontor och vi finns på flera orter i Jämtlands län.

Löneassistenter till Östersund

Deloittes Östersunds kontor består av 140 medarbetare fördelade inom redovisning, revision, lön och skatt. Vi administrerar för närvarande lön för över 160 bolag inom olika kollektivavtalsområden. Våra kunder är allt från små till medelstora företag och dessa verkar inom såväl den lokala, nationella som den globala marknaden.

Vi arbetar med webbaserade verktyg vilket möjliggör att vi kan sköta all löneadministration från vårt kontor i Östersund.

Löneavdelningen består av 22 medarbetare och vi är organiserade i mindre team med olika ansvarsområden. Teamen ansvarar för att ta emot nya kunder och sköta implementationen av dessa, handha kundsupport för kunder som tidrapporterar via webb, serva våra internationella kunder där kommunikationen främst sker på engelska samt ansvara för de kunder som verkar på den lokala och den nationella marknaden.

Utöver löneadministration arbetar vi med framtagande av statistik, utfärdande av olika intyg samt rapporteringsunderlag till pensionsförsäkringsbolag och myndigheter. Hos oss på Deloitte finns det därigenom stora möjligheter att utvecklas i rollen som löneassistent.

Profil
Rollen som löneassistent innebär att bistå våra kunder med löneberäkningar inom olika avtalsområden, pensionsrapportering, kvalitetssäkring samt rapportavstämning. Du får gärna ha arbetslivserfarenhet inom löneadministration och/eller utbildning inom området. I arbetet ingår mycket kundkontakt och vi ser därför att du har en mycket god känsla för kundservice, har ett professionellt förhållningssätt och stimuleras av nya utmaningar. Som person är du strukturerad och noggrann. Arbetet utförs under eget ansvar men med stöd av teamet, därför är det viktigt att du står för laganda och är lyhörd och flexibel. Systemkunskaper i Agda PS och Hogia Lön+ är meriterande.

Ansök senast den 22 september 2013
Du ansöker online på www.deloitte.com/se/ledigajobb Din ansökan ska bestå av ett personligt brev, cv och betygskopior från utbildningar samt tjänstgöringsbetyg.

Frågor
Vid eventuella frågor gällande ansökningsförfarandet är du välkommen att kontakta Maria Nedermo på Human Resources på telefon 075-246 31 00. Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Sandra Törnqvist, ansvarig avdelningschef på telefon 070-329 56 27 eller via mail sandra.tornqvist@deloitte.se

Arbetsplats
Vi arbetar i en modern och funktionell kontorsmiljö där atmosfären är rolig och trivsam. Vill man så finns det möjligheter att delta i en mängd olika personalsociala aktiviteter. Du har även tillgång till en träningslokal på arbetsplatsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-coordinator Åsa Belin

Rekryterare Karin Andersson
075-2463202
Rekryteringsansvarig Karin Andersson
075-2463202
HR Manager Carl Linderoth
0700803347
Ansvarig för lönegruppen Philip Maycock
0703135536
Chef IT-support Solveig Askaner

Andres Moora
073-397 11 11
HR Coordinator Emma Hjelm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DELOITTE AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 7 september 2013

Besöksadress

Rehnsgatan 11
Stockholm

Postadress

None
Stockholm, 11379

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022