Deloitte söker lönekonsulter till Linköping

Arbetsbeskrivning

Har du vad som krävs för att jobba på Deloitte?

Deloitte är ett tjänsteföretag inom revision, skatterådgivning, business consulting och finansiell rådgivning till aktörer inom en mängd branscher. Med ett globalt nätverk av medlemsfirmor i mer än 150 länder kan Deloitte erbjuda spetskompetens av världsklass och djup lokal expertis för att hjälpa klienter till framgång.

Vi söker nu nya kollegor i rollen som lönekonsult.

Lönegruppen består idag av 6 medarbetare men vi växer och behöver bli fler. Teamet ansvarar för att ta emot nya kunder och sköta implementeringen av dessa, handha kundsupport för kunder som tidrapporterar via webb, serva våra internationella kunder där kommunikationen främst sker på engelska samt ansvara för de kunder som verkar på den lokala och den nationella marknaden.

Utöver löneadministration arbetar vi med framtagande av statistik, utfärdande av olika intyg samt rapporteringsunderlag till pensionsförsäkringsbolag och myndigheter.

Lönekonsult
Rollen som lönekonsult innebär att bistå våra kunder med löneberäkningar inom olika avtalsområden, pensionsrapportering, kvalitetssäkring samt rapportavstämning. I arbetet ingår mycket kundkontakt och vi ser därför att du har en mycket god känsla för kundservice, har ett professionellt förhållningssätt och stimuleras av nya utmaningar. Som person är du strukturerad och noggrann. Arbetet utförs under eget ansvar men med stöd av teamet, därför är det viktigt att du står för laganda och är lyhörd och flexibel. Systemkunskaper i Agda PS och Hogia Lön+ är meriterande.

Vi söker
Dig som är nyutexaminerad lönespecialist från YH utbildning eller har arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Det är meriterande om du har såväl utbildning som erfarenhet inom löneadministration antingen som konsult eller från arbete inom någon lönefunktion.

Vi erbjuder
Du har tillgång till ett kraftfullt nätverk av erfarna kollegor såväl lokalt, nationellt som internationellt. Du har stor frihet och möjlighet i att utveckla dig själv och vår verksamhet. Vi arbetar i en modern och funktionell kontorsmiljö där atmosfären är rolig och trivsam.

Ansök senast den 19 november 2016
Du ansöker online på www.deloitte.se/jobb Din ansökan ska bestå av ett personligt brev, cv och betygskopior från utbildningar samt tjänstgöringsbetyg. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval.


Frågor
Vid eventuella frågor gällande ansökningsförfarandet är du välkommen att kontakta Gabriela Hermansson på Human Resources på telefon 075-246 30 12. Har du frågor kring tjänsterna kontaktar du Maria Manholm på telefon 070-0 80 40 85.


Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-coordinator Åsa Belin

Rekryterare Karin Andersson
075-2463202
Rekryteringsansvarig Karin Andersson
075-2463202
HR Manager Carl Linderoth
0700803347
Ansvarig för lönegruppen Philip Maycock
0703135536
Chef IT-support Solveig Askaner

Andres Moora
073-397 11 11
HR Coordinator Emma Hjelm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DELOITTE AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 24 oktober 2016

Besöksadress

Rehnsgatan 11
Stockholm

Postadress

None
Stockholm, 11379

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024