Delta Projects söker Ad Operation Manager

Arbetsbeskrivning


FÖRETAGET
Delta Projects har utvecklat en lösning som förändrar sättet att planera och köpa onlineannonsering. Delta hjälper flera av Nordens största företag att effektivisera och optimera sin onlineannonsering och online närvaro.
Delta Projects grundades 2002 och är idag omkring 70 anställda. Erbjuder en världsledande DSP Demand Side Plattform, en egenutvecklad unik marknadsledande teknik. Har en lång historia av att införa ny teknik, inom det digitala landskapet, på den digitala marknaden. Bolaget har en stark närvaro i norra Europa med lokala kontor i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna som erbjuder lokala medier-erbjudanden och lokalt stöd.

VI ERBJUDER
Delta Projects är ett snabbt växande företag och erbjuder en arbetsplats i en ung dynamisk miljö som präglas av driv, entreprenörsanda och hög digital kompetens. Vi söker dig som vill utmanas, utvecklas, jobba hårt och framförallt ha roligt på jobbet!

OM TJÄNSTEN
Delta Projects söker en Ad Operation Manager som tillsammans med oss vill utveckla Sveriges bästa digitala annonsmöjligheter. Du trivs i en koordinerande roll och kan hantera många projekt simultant. Du är en kritisk resurs i kampanjteamet och stöder ditt trafficteam som i sin tur optimerar kundernas kampanjer.
Som Ad Operation Manager kommer du att kontrollera och optimera KPIs som marginal, eCPM, fill rate och CTR för resp. sajter och format. Du kommer även att leda och coacha trafficavdelningen bestående av ett antal Campaign Managers.
Du kommer även arbeta med att förbättra intjäningsgrad samt kvalitén på annonserna/kampanjerna. Du har en löpande dialog med systemleverantörer, säljavdelningen, kunder och mediebyråer.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:
Optimera kampanjer för att uppnå annonsörens mål.
Säkerställa att Delta Projects annonsinventory matchar behovet från sälj och ständigt utvecklas.
Boka och sätta upp kampanjer i annonshanteringssystem.

VI SÖKER DIG SOM
Har erfarenhet av digital kampanjhantering, medieplanering och annonshanteringssystem.
Har ett genuint intresse för internet, media och allt som är digitalt.
Har god datorvana med mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Baskunskaper i HTML, Flash, JavaScript och andra programmeringsspråk är ett stort plus.

Vi söker någon som kan arbeta både i grupp och enskilt samt har förmågan att sätta gränser då det behövs samt styra, leda och motivera andra. Du är intresserad av den digitala utvecklingen och vilka möjligheter till förbättringar samt förändringar det kan ge en mediesajt. Du är proaktiv och självgående samt har förmågan att se lösningar, inte problem.

Du är stresstålig, flexibel och noggrann. Du gillar siffror och analys och behärskar grundläggande huvudräkning. Du behärskar engelska i tal och skrift. Vidare är du positiv, social och serviceminded. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

ANSÖKAN
Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande!
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto!
Skicka din ansökan idag via;
work@talentpartner.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Nina Grundström
0708955982

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TALENT & PARTNER AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 28 februari 2014

Besöksadress

SVEAVÄGEN 21 7TR
STOCKHOLM

Postadress

BOX 7644
STOCKHOLM, 10394

Liknande jobb


Social Media Manager

Social Media Manager

27 november 2023

Vi söker en driven Content Manager!

Vi söker en driven Content Manager!

14 november 2023

8 september 2023