Demand and Export Coordinator till Husqvarna Group!

Demand and Export Coordinator till Husqvarna Group!

Arbetsbeskrivning

Trivs du att ha många bollar i luften och gillar att arbeta i en roll med högt tempo? Uppskattar du att leverera god service och vill du utvecklas i ett multinationellt bolag? Nu söker vi dig som vill axla rollen som Demand and Export Coordinator (DEX) till Husqvarna! Välkommen in med din ansökan.

OM TJÄNSTEN
I rollen som DEX-koordinator kommer du vara en nyckelperson i gränssnittet mellan fabriker/leverantörer och säljbolag/distributörer. Du kommer ha det övergripande ansvaret för att säkerställa god produkttillgänglighet och en global kundnöjdhet. I rollen som DEX-koordinator ser du till att orderprocessen följs av både SCM och försäljning, såväl internt och externt. Vidare kommer du även att utföra godkännandeförfaranden vid export av varor som ska utanför EU och säkerställa att alla regler kopplade till dessa processer efterföljs. För att passa väl in i rollen ser vi att du är reslutatinriktad och självgående där du är van vid att ta initativ och beslut, då mycket arbete kommer att ske självständigt.

#

#

Du erbjuds


* Möjligheten att arbeta hemifrån några dagar i veckan
* En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Koordinera och övervaka leveranser samt tillgodose att säljbolag och distributörer förses med relevant leveransinformation
- Ansvara för orderhantering samt hantera kundreklamationer och returer
- Samordna och utfärda transportdokumention och export varor i enlighet med tullens föreskrifter och regler
- Se till att beställningar behandlas på ett effektivt och korrekt sätt

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller universitetexamen inom logistik alternativt 1-2 års arbetslivserfarenhet från liknande område
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, leverantörer och kollegor
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Har god förståelse för IT-system

Vidare är det meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av försäljnings- eller kundsupportmiljö
* Har kunskap om kommersiella handelsvillkor och Incoterms
* Har kunskap inom SE VAT ACT och export
* Har allmän kunskap om internationella tullkoder


Vi söker dig som är:


* Resultatinriktad
* Självgående
* Affärsinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Huskvarna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna AB har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 februari 2024

Export Control Manager

Export Control Manager

15 januari 2024

21 november 2023

Export Sales - Manager

Export Sales - Manager

4 oktober 2023