Demand Coordinator, Nordics

Arbetsbeskrivning

Bring är en del av Posten Norge, som är en av Norges största koncerner. Koncernens post- och logistikverksamhet är samlad under två varumärken, Posten och Bring. Posten levererar till företags- och privatmarknaden i Norge, och Bring erbjuder post- och logistiklösningar till företag i hela Norden. Koncernen omsätter ca 23 miljarder SEK årligen och har 20 000 medarbetare.

Vi har utvecklat vår verksamhet från ett norskt postföretag till en stark aktör på den nordiska post- och logistikmarknaden. Ambitionen är att utvecklas till en post- och logistikkoncern i världsklass med Norden som hemmamarknad.

Ärlighet, respekt, samarbete, öppenhet och mod är viktiga värden som präglar vårt sätt att leda och arbeta.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern och ser gärna sökande med olika bakgrunder.


Bring Customer Solutions är ett bolag inom Bring koncernen som arbetar med Supply Chain Management (SCM) och olika konceptuella Control Tower/4PL-lösningar. Vi ansvarar för de fysiska, finansiella och administrativa processerna i våra kunders försörjnings- och logistikkedjor. Till vår hjälp har vi samarbetspartners världen över för att säkerställa transport och lagringstjänster. Vårt ansvar är att säkerställa att våra kunder får den bästa och mest kostnadseffektiva lösningen för sina produkter. Läs mer påbring.com 

På Bring Customer Solutionse ansvarar området Operations för driften av våra kunders värdekedjor – med fokus på att säkra försörjningen i deras logistikflöden på ett kostnadseffektivt sätt. Operations är världsomspännande och uppdelad i 5 regioner och vi söker nu förstärkning för Norden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Vara uppdragsgivarens, lagrets, transports och slutkunds kontaktperson gällande dagliga frågor för produkttillgänglighet och leveranser.
* Orderhantering i form av stansning, bekräftelser, uppföljning, prioritering, fakturering.
* Containerhantering i form av lossning, dragning och överlåtelse.
* Ha ett operationellt distributionsansvar för utvalda marknader inom regionen.
* Arbeta integrerat tillsammans med avdelningens övriga funktioner för att upprätthålla bästa logistiklösning för kunden.

* Genomföra flödesanalyser och identifiera trender i logistikkedjan.
* Analysera och utveckla nuvarande arbetsätt tillsammans med processutvecklingsstab.

Din bakgrund

Vi söker dig med en akademisk examen i inriktningen logistik, gärna högskole- eller civilingenjör. Dina goda kommunikationsfärdigheter gör det lätt för att skapa och underhålla relationer med kunder, samarbetspartners och kollegor. Du behöver kunna arbeta både med dagliga rutinmässiga arbetsuppgifter samt kunna ta fram underlag för att utveckla arbetsprocesser mot en mer effektiv struktur som stödjer verksamhetens mål och strategier.

Du har ett intresse för utveckling av logistik och SCM – helst med praktiska erfarenheter från kundservice eller transport-/logistiksektorn. Goda kunskaper i Engelska och Office paketet är krav. Vi värdesätter flexibilitet, integritet och en förmåga att samarbeta och kommunicera inom alla nivåer i företaget. Om du har tidigare erfarenheter av M3 (Movex), SQL och Access ser vi detta som meriterande.

Omfattning och placering

Tjänsten är en tillsvidareanställning omfattande heltid och är placerad på Bring Customer Solutions huvudkontor i Helsingborg. Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern med stor mångfald. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön och ålder.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2012-07-14 men urval sker löpande, därför önskar vi motta din ansökan snarast. Du söker tjänsten genom att klicka nedan på "Skicka din ansökan".

För frågor kring tjänsten kontakta:

Gustav Carlsson, Operations Manager – Nordics, 0708 679 055.

För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-Center tel. 042-178001.

OBS! Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk. Eventuella ansökningar via post eller mail kommer därför att återsändas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Supply Services
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 40/vecka
  • Publicerat: 10 juli 2013

Postadress

Landskronavägen 9-21
Helsingborg, 25109

Liknande jobb


Order Handler

Order Handler

5 mars 2024