Destinationssäljare

Arbetsbeskrivning

Servicedrivna destinationssäljare till Turistservice

Höga Kustens besökare ska mötas av en modern, samordnad och behovsanpassad service som utgår från gästens behov!

Som en del i kommunernas gemensamma arbete med att utveckla Höga Kusten till en destination med attraktionskraft i internationell klass, utvecklar nu Höga Kusten Destinationsutveckling AB en gemensam turistservice för alla kommuner i destinationen.
Verksamheten sker i nära samverkan med Höga Kusten Turism, som är turistföretagens egna sälj- och marknadsföringsbolag.

I och med att besökarnas behov förändrats över tid går vi nu bort från traditionella turistbyråer och utvecklar en verksamhet som möter förväntningarna hos morgondagens gäster och företag. Målsättningen för den nya verksamheten är att ge besökarna ännu bättre service och att tillsammans nå fler för att sälja hela Höga Kustens utbud.

Arbetsuppgifter
Turistservice kommer att arbeta med Höga Kustens besökare innan, under och efter besöket. Kontakten med besökarna sker både digitalt, vid fysiska möten och via sociala medier. Det är därför viktigt att du har kunskap om Höga Kusten och destinationens utbud av turistiska produkter och en vana att arbeta både med det fysiska mötet såväl som det digitala värdskapet. Vi söker dig som brinner för att få våra besökare att stanna längre och upptäcka mer av Höga Kusten. I arbetet ingår att sälja in destinationen och inspirera till fler upplevelser.

Vi söker tre destinationssäljare med följande inriktningar;

-Försäljning
Du kommer att arbeta i Höga Kustens back-office, med våra Info Points samt mobila enheter, vilket innebär att du kommer att vara ute på olika platser i vår destination och möta våra turistföretagare samt våra turister, för att inspirera och sälja Höga Kusten.

-Digital närvaro
Du kommer att arbeta i Höga Kustens back-office och utveckla och optimera Höga Kusten digitala närvaro. Ditt huvudansvar blir att arbeta med Höga Kustens digitala kommunikation för såväl nationella som internationella besökare. Att arbeta med ny teknik som förstärker kundens upplevelse av Höga Kusten innan, under och efter besöket är prioriterade. arbetsuppgifter

-Kommunikation
Du kommer att arbeta i Höga Kustens back-office med kommunikation. Du är en duktig skribent och har grundläggande grafisk kompetens. Du har god kunskap i digitala medier inklusive sociala medier. Du kommer att arbeta med framtagandet av destinationens marknadsföringsmaterial.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning med inriktning mot turism, försäljning, marknadsföring eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du får gärna ha arbetat inom besöksnäringen och du behöver ha god kunskap om Höga Kusten.
Du trivs med att jobba såväl självständigt, som i ett team, är målinriktad och motiveras av att se resultaten av god service.
Du behöver vara strukturerad, gilla högt tempo och skiftande arbetssätt. Vi ska tillsammans överträffa besökarnas förväntningar. Du har en god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Även andra språk är meriterande.

Arbetet sker i hela destinationen och kan innebära obekväm arbetstid.

Tjänsten kommer att vara stationerad i någon av Höga Kustens kommuner.

Krav: Körkort och god IT-vana.

Sista ansökningsdag: 21 oktober 2016
Startdatum: 1 januari 2017 eller enligt överenskommelse
Frågor angående tjänsten: Maria Lundkvist, 070-767 00 67, maria@hkdest.se
Skicka ansökan till: turistservice@hkdest.se

Sammanfattning

Besöksadress

Strandgatan 23
None

Postadress

Strandgatan 23
ÖRNSKÖLDSVIK, 89133

Liknande jobb


2 mars 2024

7 mars 2023