DHL Freight söker: Director of Key Account Managment B2C

DHL Freight söker: Director of Key Account Managment B2C

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Klicka gärna på länkarna om du vill veta mer om DHL- vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige


Är du en erfaren och senior ledare? Har du erfarenhet inom försäljning och då främst inom logistik eller transportbranschen? Trivs du att leda en försäljningsavdelning framåt och utveckla affären? Då kan du vara vår nästa Director of Key Account B2C. Tjänsten ingår i Sales & Marketing´s ledningsgrupp och du kommer att rapportera till Vice President Marketing & Sales DHL Freight. Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Placerings ort enligt överenskommelse.
Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda ditt team till framgång inom försäljning
• Budget och resultatansvarig för våra Key Accounts B2C (KA)
• Ansvarig för en hållbar intäktsutveckling och lönsamhet inom KA B2C
• Prioritera rätt inriktning av arbete och resurser för att säkerställa goda resultat för KA Management B2C
• Förbättra Nöjd Kund Index
• Ansvarig för att förbereda och implementera KA Managements aktivitetsplan
• Ansvarig för Key Account Customer Strategy
• Genomföra förändringar för att möta trender och lösningar för våra Key Account Customers
• Uppföljning av medarbetares arbete och prestation
• Omvärldsbevakning i området e-handel
• Aktivt bidra till utveckling av DHL Freights erbjudande gällande e-handelslogistik
Vem är du?
Du har en gedigen erfarenhet av minst fem år i en ledarbefattning inom försäljning. Du har goda kunskaper inom logistikbranschen och då främst transportmarknad och dess produkter som omfattar speciellt leveranser för e-handel och till konsument. En högskoleexamen är meriterande.
Du drivs av att utmana dig själv och andra i försäljningsarbete och har dokumenterade bra försäljningsresultat. Detta uppnår du genom mod, drivkraft samt förmåga att utmana dig själv och andra. Du är en engagerad ledare som vill utveckla dina medarbetare tillsammans med affären och har en gedigen erfarenhet av förhandlingssituationer.
Din goda analytisk och organisationsförmåga gör att du alltid ligger steget före i utmanande situationer. Du har en förmåga att se helheten och föra strategiska resonemang, du tänker övergripande och därmed kan du skifta mellan mål- och processfokus på ett enkelt sätt.
Du är skicklig på kommunikation och kan lätt kommunicera på svenska och engelska i både muntlig och skriftlig form och har lätt att få fram ditt budskap i organisationen.
Intresserad?
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att ringa Emilie Ernstson Head of HR Partner and Compensation & Benefits på telefon 0709345236
 
Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök.


Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Inside Sales

Inside Sales

15 maj 2024

Försäljningschef Butik, Region Mellan

Försäljningschef Butik, Region Mellan

16 april 2024

Säljledare Norrköping till Kinnarps

Säljledare Norrköping till Kinnarps

13 maj 2024