Dietist

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen Intern Service svarar för fastigheter, kost- och städverksamhet i kommunen med ca 300
medarbetare.
I förvaltningen Intern Service är alla medarbetare, dess kompetens och personliga bemötande av största vikt.



Arbetsuppgifter
I tjänsten som dietist får du möjlighet att vara med och utveckla måltiderna inom Intern Service/Kost på ett övergripande plan.

Du kommer att ha ansvar för att tillsammans med köken kartlägga, förbättra och utveckla arbetet med recept, menyer och specialkoster. Du ingår i kostens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kostchef. Intern Service/Kost arbetar efter kommunens kost- och måltidspolicy.

I rollen ingår att arbeta med diverse uppdrag som kan uppkomma i en kostenhet samt att fungera som en av kontaktpersonerna gentemot våra kunder inom äldreomsorg, förskola och skola. Du ansvarar för att hålla den egna organisationen uppdaterad inom området mat och hälsa och du är delaktig i enhetens övriga utveckling. Du kommer ha ett nära samarbete med kostchef och är behjälplig i vissa ärenden.

Du kommer att jobba med statistik och ta fram underlag för bland annat livsmedelsupphandlingar, ekologiska inköp och klimatpåverkan. I arbetsuppgifterna ingår även att följa upp brukarundersökningar. Du skall finnas tillgänglig för att vägleda och utbilda personal både intern och externt i nutritionsfrågor. Du ska utarbeta rutiner och riktlinjer som säkrar kvaliteten för brukare inom kostområdet där hela mat- och måltidskedjan beaktas. Kliniskt arbete ingår inte i arbetsuppgifterna.



Kvalifikationer


Vi söker dig som är leg. Dietist, eller likvärdig utbildning såsom kostekonom, och är sakkunnig inom området specialkost vid olika behov. Du är van vid att planera och näringsberäkna matsedlar för olika grupper. Du har goda matlagningskunskaper, har förståelse för råvarors olika betydelse i livsmedelsproduktionen och kunskap om kyldmatssystemets fördelar. Vidare bör du ha grundläggande kunskap om livsmedelslagen och egenkontroll. Erfarenhet av att arbeta i kostdataprogram är ett krav. Vi använder oss av Mashie. Du bör även ha goda kunskaper om Officepaketet och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Vana vid att föreläsa, utbilda och handleda personal är positivt. Erfarenhet av att självständigt driva förändrings- och utvecklingsarbete är också meriterande.

Som person har du en god förmåga att se helheten och har lätt för att samarbeta i olika typer av arbetsgrupper. Du är mål- och resultatinriktad samt har ett utvecklingsinriktat förhållningssätt. Du är lyhörd och bra på att driva förändringsarbete som skapar engagemang. Uppdraget kräver ett strukturerat, systematiskt och långsiktigt arbetssätt samt förmågan att se utmaningarna samt möjligheterna med att arbeta övergripande och i en stor organisation. Du har förmågan att möta människor på ett positivt och entusiasmerande sätt och har ett nyfiket och öppet sinne.



Villkor
Vikariat 100 % med start 1 maj 2017 till om med 1 september 2018 med eventuell möjlighet till förlängning.

Övrigt
Intervjuer kommer att ske fortlöpande.

 

Med hänvisning till Lag (2000:873) om registerkontroll av personal inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnsomsorg begär vi vid anställning inom Intern Service ett utdrag ur belastningsregistret. Utdraget erhåller du via polisen, utdrag ur belastningsregister. Utdraget ska kunna visas upp inför anställningstillfället.









Information om arbetsgivaren

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun.

https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/
.

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 39 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg MyNetwork. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Andersson, Områdesansvarig/chef
0510-770236
Lisa Happe, Områdesansvarig/chef
0510-770845
Kommunal, Susann Harpsöe
0510-77 05 70
Annelie Bratt, Områdesansvarig/chef
0510-770838
Monica Nordling, Områdesansvarig/chef
0510-770842
Monica Nordling, Områdesansvarig/chef
0510-770236
Eva Andersson, Områdesansvarig/chef
0510-770845
Nathalie Thorstensson, Kostchef
0510- 77 02 46
Vision, Henrik Johansson
0510-77 01 36
Områdesansvarig/Chef Lisa Happe
0510-77 08 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intern Service, Kost
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: 1 maj 2017 Visstidsanställning
  • Publicerat: 14 mars 2017

Besöksadress

Skaragatan 8
None

Postadress

Skaragatan 8
Lidköping, 53188

Liknande jobb


24 november 2022

24 november 2022

Dietist, inriktning njurmedicin till Klinisk nutritionsmottagning i Lund

Dietist, inriktning njurmedicin till Klinisk nutritionsmottagning i Lund

24 november 2022