Digital Art Director

Arbetsbeskrivning

Nu Creatives är ett rekryteringsföretag med inriktning mot digitala branschen, vilket inkluderar t.ex. kommunikation/reklam, webb/mobilt, sociala media och spel.

Nu Creatives kund är en digital byrå med inriktning mot digital butikskommunikation. De är ett ungt tillväxtföretag i centrala Stockholm med ca 25 personer, och erbjuder förutom strategi och produktion även den tekniska plattformen för att distribuera budskap till olika digitala ytor. Företaget befinner sig i ett spännande skede där man sedan januari även erbjuder sina kunder tjänster inom webb. Genom att koppla kommunikation på webben med kommunikationen i butik, har företaget funnit en unik nisch med kraftfull potential. Med anledning av detta söker vi nu för deras räkning en webb-AD som brinner för strategi och produktion för webben.

Digital butikskommunikation handlar om att kommunicera med målgruppen i direkt anslutning till köptillfället i butiken. Exempel på detta är att skapa mekanisk försäljning via touchskärmar, höjd butiksupplevelse genom riktat ljud eller produkterbjudanden via digitala skärmar.

Jobbet

Rollen som AD innebär både strategiarbete och att producera digitalt innehåll till företagets kunder. Produktionerna ska gå hand i hand med produktionerna som görs till butik och således skapa synergieffekter både för produktion och kommunikation. Rollen innebär ett ansvar för allt från idé och skiss till produktion. I många fall kommer det vara naturligt att ha kundkontakt i samband med briefer och överlämning av förslag/skisser. Utöver en känsla för design och kunskap i relevanta designprogram bör du ha en stor förståelse för mediet webb och dess potential, inte minst hur synergieffekter kan skapas mot andra kanaler. Arbetsuppgifterna kan komma att variera, även inom samma kund. Bland annat kommer du att skapa statiska, rörliga och interaktiva banners (varumärkesbyggande och säljdrivande), landningssidor, kampanjsidor, mobilkampanjer samt även samarbeta med teamet som ansvarar för arbetet med digital butikskommunikation. Som kreatör förväntas du komma med idéer, ansvara för design och göra ut produktionerna.

Din bakgrund

- Utbildning i grafisk design eller annat är meriterande men utgör inget krav.
- Minst två års yrkeserfarenhet inom produktion av digitala kampanjer eller erbjudanden.
- Grafisk design.
- Photoshop, Illustrator, Flash.
- Typografi.
- Erfarenhet/förståelse/intresse av butikskommunikation är meriterande. - Flytande svenska i tal och skrift.

Ansökan

Om detta stämmer in på dig så vill vi gärna ha din ansökan innehållande CV och portfolio så snart som möjligt. Märk den med 'webb-AD stm' och skicka till anna (a) nucreatives (dot) com. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nu Creatives
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 juli 2013

Postadress

None
STOCKHOLM, 11632

Liknande jobb


Kommunikationsstrateg

Kommunikationsstrateg

10 april 2024

ChopChop söker Art Director

ChopChop söker Art Director

16 mars 2024

ChopChop söker Art Director

ChopChop söker Art Director

16 mars 2024