Digital Business Developer till SEB Pension & Försäkring

Digital Business Developer till SEB Pension & Försäkring

Arbetsbeskrivning

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern, som ända sedan starten för 160 år sedan vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt tänkande liksom innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. Vi finns här för att göra det möjligt för dem att uppnå sina ambitioner och lyckas i såväl goda som svåra tider.





Vill du vara med och ta vår digitala försäljning till nästa nivå?

SEB Pension & Försäkring är ett av de ledande pensionsbolagen i Sverige och vi vänder oss till både företags- och privatkunder. Vi på Kundupplevelse, en del av Business Development & IT, söker nu en Digital Business Developer för att stärka upp vårt erbjudande inom digitala kundupplevelser. Vill du vara med och ta vår digitala försäljning till nästa nivå?

Om rollen
SEB Pension & Försäkring söker nu en person som vill driva och utveckla vår digitala försäljning, både i öppna kanaler och i inloggad miljö. Arbetet kommer till hög grad präglas av samarbete med olika enheter inom Pension & Försäkring och med banken i stort. Arbetet sker tillsammans med ytterligare en Digital Business Developer hos oss, där ert gemensamma arbete är att vara en del av vår transformation mot self-servicelösningar, att utveckla nya digitala plattformar och säkerställa att de följer våra affärs- och kundinsikter, att skapa nya affärer med de möjligheter vi har idag samt vara en del av olika affärs- och utvecklingsinitiativ. Då många produkter inte är fullt ut digitala kommer det vara kritiskt att du lyckas få till ett bra samarbete med övriga distributionskanaler för att kunna slutföra många av affärerna. Du är också en viktig pusselbit i att sprida kunskap inom organisationen kring nya marknadstrender och om hur ny teknologi kan skapa nya möjligheter för oss.

Vem är du?
För att du ska bli framgångsrik i denna roll tror vi att det är avgörande att du har dokumenterad erfarenhet av att jobba med digital försäljning och en god förståelse för kundernas digitala beteenden, från att attrahera och konvertera kunder i det digitala landskapet till att slutföra affären i någon av våra kanaler. Du måste vara affärsmässig med en stark vilja och driv. Du har stor kunskap om hur nya kundbehov påverkar den digitala transformationen i våra produkter och tjänster. Du har en analytisk förmåga, är flexibel och lösningsorienterad och gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Du bör tycka om att arbeta både självständigt och i team med kollegor och leverantörer. Du har en examen inom marknadsföring, ekonomi eller annan relevant utbildning. Viktigast av allt är att du är nyfiken, älskar att lära dig och testa nya saker och vill utvecklas tillsammans med oss!

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta bra personer – dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet

Välkommen med din ansökan
Bifoga ditt CV och ett personligt brev som beskriver dig själv och vad du kan bidra med både i den här rollen och på SEB. Då urvalet görs löpande, skicka gärna in din ansökan idag, men senast 28 februari. Om du har frågor om rollen, vänligen kontakta Victoria Waltari Nyberg, ansvarig för Kundupplevelse via e-post: victoria.waltari.nyberg@seb.se eller mobil: 070-7391381.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SEB Life
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024