Digital service manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Digital service manager till vårt kreativa digitala och agila team på Trygg-Hansas marknadsavdelning. Vi har ambitionen att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande försäkringsbolag.

Du kommer att tillhöra ett team av 15 nyfikna och kompetenta kollegor som brinner för att optimera digital försäljning och digitala servicetjänster i syfte att förenkla för våra kunder. Arbetet utförs både inom teamet och i virtuella team som jobbar enligt agil metodik i 2 veckors sprintar. Du kommer att jobba tätt ihop med olika affärsägare i organisationen, grafisk designer, UX designer, webmaster, web copy och analytiker för att hämta inspiration, men också löpande avrapportera ditt arbete och stämma av allt inom ramen för förväntningarna.

Tjänsten är placerad på Trygg-Hansas huvudkontor i centrala Stockholm. Du välkomnas till helt nyrenoverade ljusa och trevliga lokaler.

Tjänsten


I rollen som Digital service manager på Trygg-Hansa ansvarar du för optimering och utveckling av nya digitala servicetjänster på trygghansa.se med utgångspunkt i data, kundinsikter och omvärld.

Ditt uppdrag är att säkerställa att relevant och riktig data finns att tillgå och att nya mätpunkter kontinuerligt utvärderas med strävan att skapa en så bra och exakt kunskap om kundens förväntningar och beteende som möjligt.


Rollen innefattar omvärldsbevakning avseende hur aktörer och branscher som ligger i framkant inom digital self service agerar. Detta utgör en viktig del för att skapa nya influenser i Trygg-Hansas ständiga förändrings- och förbättringsarbete.

Du kommer dagligen arbeta med att monitorera och följa upp de mest relevanta nyckeltalen och målen, där en ”Effortless” kundupplevelse är det viktigaste nyckeltalet.


Utifrån identifierade förbättringar/nyutvecklingsbehov arbetar du med att säkerställa att utvecklingen sker tillsammans med supporterande team med kompetenser inom analys, interaktionsdesign, grafisk design, copy, programmering etc.


Tjänsten ger dig möjligheten till ett nära samarbete med ett flertal affärsägare inom Trygg-Hansa, som många gånger är kravställare i syfte att få till en ny och förbättrad funktionalitet. I den digitala transformation som Trygg-Hansa befinner sig i just nu är en viktig uppgift att tillsammans med Call-center organisationen utveckla en Omnichannel upplevelse för kunden i toppklass.

Din profil
Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning och 4-5 års erfarenhet av att jobba med e-handel och att du självständigt drivit digital tjänsteutveckling och/eller digital försäljning, företrädelsevis inom en liknande roll.

Du har erfarenhet av att jobba datadrivet för att på bästa sätt kontinuerligt optimera digitala tjänster. Därmed är det mycket viktigt att du har stort kundfokus och brinner för att bidra till en förenkling för våra kunder online. Vidare är du van och bekväm med att jobba på en strategisk nivå samtidigt som du har en god förmåga att driva taktiska initiativ och vara hands on i det dagliga arbetet.


Som person är du positiv och lösningsorienterad. Du är självständig samtidigt som du en teamplayer och fungerar väl i grupp. Vi ser det som meriterande om du har en vana av att arbeta agilt (gärna SCRUM).


Du har en god kommunikationsförmåga, såväl på svenska som engelska, i tal och skrift.



Ansökan


Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 21/2. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner:
FTF:Frida Hermansdotter, tel. 070-168 28 18
SACO: Lena Darin, tel.070-168 28 44

Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trygg-Hansa
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 januari 2018

Postadress

Skrivaregatan 21
MALMÖ, 21537

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024